افزایش قیمت در کالاهای اساسی وجود ندارد

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، در خصوص شایعاتی مبنی برافزایش قیمت‌ها و نبود کالاهای اساسی در استان با گفت: مردم استان مطمئن باشند که نگرانی از بابت تأمین کالاهای اساسی و حتی غیراساسی در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، علی جهانگیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در نشست مطبوعاتیدر پاسخ به سؤال خبرنگار شبستان در خصوص شایعاتی مبنی برافزایش قیمت‌ها و نبود کالاهای اساسی در استان اظهار داشت: به مردم اطمینان تأمین کامل کالاهای اساسی در سطح استان را می دهیم.

وی گفت: مردم استان مطمئن باشند که نگرانی از بابت تأمین کالاهای اساسی و حتی غیراساسی در استان وجود ندارد. متأسفانه در بسیاری از موارد این مباحث از سوی افراد سودجویی که درصدد افزایش قیمت‌ها هستند مطرح می‌شود.

جهانگیری با اشاره به بازدید تیم اقتصادی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت از انبارهای پخش استان افزود: طی روزهای گذشته چند مورد از بیش از صد شرکت پخش استان را بازدید کردیم و خوشبختانه انبارهای ما پر است و هیچ‌گونه افزایش قیمتی وجود ندارد و ازنظر توزیع و پخش نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به نوسانات نرخ ارز در طی ماه‌های گذشته  و تاثیر آن بر صنعت و تولید در استان نیز گفت: برای تأمین کالاها و نیازهای اساسی مشکلی در تأمین نرخ ارز وجود ندارد و امیدواریم در آینده نیز شاهد بهبود این فضا باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نهادینه‌سازی نظارت و هماهنگی را چالش اصلی این بخش دانست و اظهار کرد: متأسفانه آن‌گونه که باید و شاید ما نتوانسته‌ایم به صورت دقیق بر ماموریت‌ها و وظایف تعریف شده متمرکز شویم و این موضوع باعث شده است که بسیاری از موارد شاهد هستیم که بخش قابل توجهی از زمان مدیریت‌ها در استانداری به پاسخگویی به مراجعین اختصاص یافته است؛ در صورتی که این مراجعات باید به سازمان ها و ادارات مربوطه باشد و ما به صورت  متمرکز بر وظیفه ذاتی خود که هماهنگی و نظارت است عمل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به تغییر رویکرد در فعالیت های جاری این مجموعه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با کاهش موازی کاری با سازمان ها و ادارات در مسیر وظایف اصلی خود عمل کرده و عملگرایی را به صورت واقع گرایانه دنبال کنیم.

وی نهادسازی و فعال کردن نهاد های موجود را در سطح استان ضروری دانست و گفت: باید تمهیدات لازم در جهت پاسخگویی مطلوب به مشکلات با رعایت قوانین و یا در صورت نیاز وضع مقرارت مورد نیاز اتخاذ شود.

جهانگیری در ادامه با بیان این‌که رویکرد معاونت اقتصادی فعال کردن نهاد ها، سازمان ها و کارگروه های ذی ربط با تاکید بر استفاده از مقررات مربوطه است، گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که با وجود تعریف مقرراتی در سطح کلان از جمله استفاده از پتانسیل بخش های مختلف همچون کاریابی ها در فرایند اشتغال این مقررات  مغفول واقع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر برگزاری منظم کارگروه های تخصصی این معاونت اظهار کرد: کمیت برگزاری جلسات کارگروه ها با تاکید بر کیفیت دنبال می شود ، این کاگروه ها باید بر مبنای اهداف و برنامه های دقیق از پیش تعریف شده با تمرکز بر فعالیت های بین بخشی و به نحو احسن برگزار شوند.

ضرورت بهبود فضای کسب و کار در استان

وی از اهتمام این مجموعه به منظور بهبود فضای کسب و کار در استان خبر داد و گفت: متاسفانه در حال حاضر استان آذربایجان شرقی جایگاه مناسبی در فضای کسب و کار ندارد و ما تلاش می کنیم تا رتبه استان را به کمتر از 15 در سال جدید ارتقا دهیم.

جهانگیری، ادامه داد: به منظور بهبود فضای کسب و کار در کنار اینکه سازمان ها باید ضمن احصای فرایند های موجود در صدد شفافیت در عملکرد و تسریع فعالیت ها باشند باید بسترهای فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز نیز در استان فراهم شود.

وی با تاکید برضرورت بهبود بهره وری در سطح استان اظهار کرد: امروز دیگر منابع نفتی به تنهایی کفاف هزینه ها را نمی کند از این روباید با تاکید بر استفاده از ظرفیت های سازمان ها و ادارات دولتی، دانشگاه ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی، تولید کنندگان و تمامی مردم به صورت هماهنگ و هم افزا در صدد بهبود بهره وری در سطح استان باشیم.

به واگذاری ماشین سازی خوشبین هستم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص نحوه واگذاری ماشین‌سازی تبریز گفت: این مجموعه توسط سازمان خصوصی‌سازی و بر اساس قوانین و مقررات این سازمان خصوصی‌سازی شده است، خوشبختانه تا به امروز مالک جدید این مجموعه عملکرد مثبتی از خود ارائه کرده است ، این سرمایه‌گذار در شهرستان‌های اهر و شبستر نیز مجموعه‌های تولیدی و صنعتی دارد که در مدت اندک شروع فعالیت در این مجموعه‌ها نیز فعالیت قابل‌توجهی داشته است.

جهانگیری، ادامه داد: مالک جدید ماشین‌سازی تبریز تنها  دو روز بعد از خریداری این مجموعه حق و حقوق بازنشستگان را پرداخت کرده و بعد از ماه‌ها کارگران این مجموعه حقوق خود را به‌موقع دریافت کرده‌اند.

کد خبر 707242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha