رایج شدن آپارتمان‌نشینی در کشور با معضلاتی روبه‌رو است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: وضعیتی که امروز جامعه گرفتار آن شده به قدری فاجعه‌بار است که گاه همسایگان روزها و ماه‌ها از حال یکدیگر بی‌خبر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه بررسی آخرین وصایای مولای متقیان علی(ع) که در حوزه علمیه مراغه برگزار شد، اظهار داشت: در بخشی از وصایای عامه حضرت؛ ایشان سفارش به یتیمان دارد.

وی با بیان این‌که مولای متقیان در دوران حیات خود همواره نسبت به یتیمان، فقرا، محرومان و مشتضعفان جامعه توجهی مضاعف داشته است، افزود: آن امام همام در توصیه‌ای که نسبت به یتیمان دارد؛ می فرمایند؛ شما را سفارش می کنم درباره یتیمان، که مبادا گرسنه و بی سرپرست بمانند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که توصیه حضرت همان نص صریح آیات قرآنی درخصوص یتیمان است، خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) در روایتی می فرمایند؛ هر کسی دست نوازش بر سر یتیم بکشد، به اندازه هر موی سر یتیم، در قیامت نوری برای او خواهد بود، در جای دیگر آمده که با ناله یتیم، عرش الهی ناله سر می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که امام علی(ع) با دستان خود یتیمان را سیر می‌کرد، گفت: حضرت پس از سفارش به یتیمان، نسبت به ادای حقوق همسایگان تأکید دارد؛ که می فرماید؛ سفارش می کنم درباره همسایگان، پیغمبر آن قدر سفارش همسایگان را فرمود که ما گمان کردیم میخواهند آنها را در ارث شریک کند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که همسایه دیوار به دیوار از فامیل دور بهتر است، تصریح کرد: به گفته رسول گرامی اسلام(ص) به خداوند و قیامت ایمان نیاورده آن کسی که دیگران از دست او در امان نباشند، حق همسایه آن است که از حال او مطلع باشی و در امور خیر و شر او حضور داشته باشی.

وی با بیان این‌که رایج شدن آپارتمان‌نشینی در کشور با معضلاتی روبه‌روست، گفت: وضعیتی که امروز جامعه گرفتار آن شده به قدری فاجعه‌بار است که گاه همسایگان روزها و ماه‌ها از حال یکدیگر بی‌خبر هستند، چنین شرایطی به هیچ عنوان مورد رضایت آموزه های دینی، نبوی و علوی نیست.

کد خبر 709737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha