نقش دولت انگلیس در طرح ریزی و ساماندهی فتنه 88 برای ما آشکار است

ریس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بی اثر خواند اثر احتمالی انگلیس بر کشورهای اروپایی درباره قطع رابطه با استعمار پیر گفت:نقش دولت انگلیس در طرح ریزی و ساماندهی فتنه 88 برای ما آشکار است.

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح کاهش روابط با انگلستان به خبرنگار شبستان گفت: این یک واقعیت است که ملت ایران یک تنفر تاریخی از دولت انگلیس و سیاست هاش دارد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به اینکه این دولت همچنان کژ راهه خود را ادامه داد این تنفر بیشتر شد.

وی با اشاره به اقدامات زیرکانه انگلستان در حوادث داخلی و بین المللی ایران تصریح کرد: دولت انگلیس دخالت مستقیمی در تصویب قطعنامه های غیرقانونی متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران داشت و همچنین نقش این دولت در طرح ریزی و ساماندهی فتنه 88 برای ما آشکار و مشخص است.

بروجردی با بیان اینکه این دولت همچنان سیاست های خصمانه خود  علیه جمهوری اسلامی ایران  را ادامه  می دهد بیان کرد: اینکه سفیر این کشور در تهران با گستاخی و بی ادبی نسبت به مسائل داخلی ما اظهارنظر می کند یک نمونه از این واقعیت است که انگلستان همچنان رفتارهای گذشته خود را ادامه می دهد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس نیز همانند ملت این تنفر را از دولت انگلیس داشته اند و تاکنون موضع گیری های متعددی را در این زمینه مجلس و دولت ایران انجام داده است که در مجموع مباحث مطرح شده عاملی شد تا طرح قطع رابطه با انگلستان در مجلس مطرح شود و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تصویب برسد.

ریییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آیا قطع رابطه با انگلستان با توجه به تاثیر این کشور بر اتحادیه اروپا بر رابطه این کشورها با جمهوری اسلامی ایران تاثیر نمی گذارد، گفت: این امر جزء محفوظات محتمل است منتهی کشورهای مختلف براساس منافع خودشان روابطشان  را با جمهوری اسلامی ایران  تنظیم  می کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه کشورهای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی دارند و روابط شان براساس احترام متقابل است ما مشکلمان با کشورهای اروپایی نیست ولی اگر کشوری همانند انگلیس رفتاری خصمانه علیه کشور ما داشته باشد طبیعی است که ما همین گونه رفتارها را خواهیم داشت. 

بروجردی یادآور شد: قاعدتاً این رفتار ما که  چرا قصد کاهش روابط با انگلستان را داریم برای کشورهای مختلف قابل درک است.

پایان پیام/

کد خبر 7121

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha