بیکاری ۶۰ نفر از فرزندان شهدا در استان یزد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به میزان بیکاری خانواده شهدا در استان یزد گفت: تعداد ۶۰ نفر از فرزندان شهدا در استان یزد بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در کارگاه تخصصی اشتغال استان یزد با اشاره به فعالیت های این اداره کل در زمینه اشتغال گفت: ما حدود 700 نفر از ایثارگران را مشاوره شغلی دادیم و همچنین مشاوره فنی و تخصصی 719 نفر توسط 11 نفر مشاوره تخصصی داشته ایم.

وی افزود: در زمینه بالابردن سطح مهارت و دانش فنی و حرفه ای و کبب آموزش تخصصی و افزایش مهارت های اجتماعی  از جمله مباحث آموزشی در این زمینه بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد بیان کرد: طرح آموزش برای استخدام از جمله طرح های ما است که کارفرمایان شرکت ها را برای هماهنگی با ایثارگران تشویق می کند که کاهش مالیات، پرداخت سهم حق بیمه تا 100 درصد، پرداخت یارانه تا 75 درصد از جمله این طرح ها است که در سال 96 تعداد 21 نفر در این زمینه اشتغال پیدا کرده اند.

ابراهیمی ادامه داد: طرح خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگان از طریق صندوق توسعه ملی و صندوق اشتغال بنیاد شهید و ایثارگران از جمله طرح های دیگر ما است که در زمیه اشتغال مطرح می شود.

وی افزود: در سال گذشته 99 اشتغال با معرفی 93 نفر به بانک ها انجام شده است و در سال 96 نیز 170 نفر استخدام در دستگاه های دولتی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت:  در سال 97 پیشبینی شده که 220 نفر در طرح های سهمیه 25 درصد ایثارگران و 5درصد ایثارگران و جامع خدمات رسانی به ایثارگان در دستگاه های دولتی استخدام شوند و 875 نفر نیز در طرح های تسهیلات استفاده کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: لیست متقاضیان جویای کار در سال 97 تعداد 979 نفر هستند که فرزند شهید و ایثارگری بالای 70 درصد و بالای 25 درصد هستند که در سطح استان نیازمند اشتغال هستند.

وی افزود: نسبت متقاضیان شغل استان یزد به کشور یک و 4 دهم درصد است که میزان 7درصد فرزند شهید و فرزندان جانیاز بالای 70 درصد نیز 4 دهم درصد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد ادامه داد: ما تعداد 60 نفر فرزند شهید داریم که می توان از طریق بند ج ماده 87 به گونه ای در زمینه اشتغال آنها گام برداشت .

کد خبر 722429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha