تولید مخاطب، یکی از معضلات جدی امروز ما در مساجد

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با اشاره به اهمیت تولید مخاطب گفت: عدم توجه تولید مخاطب، یکی از معضلات جدی امروز ما در مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با سعید صادقی، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه الغدیر استان یزد دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد در این نشست گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد حدود ربع قرن در کنار مساجد وظیفه فعالیت های فرهنگی و هنری و آموزش را دنبال کرده اند تا مساجد را از تک بعدی بدون، بیرون بیاورند.

وی افزود: در گذشته ما شاهد کارکردهای متنوع و اثرگذار مساجد در جامعه بوده ایم به گونه ای که بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی در این مکان مقدس صورت می گرفته است اما متاسفانه امروز شاهد کاهش این کارکردها  هستیم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد ادامه داد: تمام کسانی که خود را متولی مسجد می دانند باید توجه داشته باشند که هم افزایی و همگرایی لازمه حضور در مساجد است و همه باید دست در دست هم قرار دهیم تا کارکردهای مساجد را احیا کنیم.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: یکی از معضلات امروز، عدم توجه به وظایف خود است که ما معتقدیم هر فعالیتی مبتنی بر بیانیه ماموریت خود باشد تا بتوان از این طریق کاری اثرگذار و متناسب با شرایط انجام دهیم.

وی ادامه داد: همه ما هدف و غرض واحد داریم اما نتوانسته ایم که با هم افزایی و همگرایی به همزبانی برسیم که در این زمینه باید بیشتر توجه داشته باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت: ما تولید مخاطب نکردیم و در حال ضعیف تر شدن هستیم زیرا با تناقض های رفتاری و عمل نکردن به حرف های خود باعث شدیم که مساجد نیز خلوت تر شوند.

حجت الاسلام گرجی گفت: بیانیه ماموریت کانون های مساجد در حوزه کودک، نوجوان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری است که ما سعی داریم در مساجد استان نیز این رویکرد را داشته باشیم.

کد خبر 723299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha