انقلاب اسلامی، مصداق بارز جهاد کبیر است/ جهاد کبیر، بهترین راهکار برای ایستادگی در مقابل دشمنان

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به تیین قرآنی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی، مصداق بارز جهاد کبیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد در نشست « تبیین قرآنی انقلاب اسلامی در اربعین انقلاب» گفت: یکی از مهمترین پدیده هایی که هم اکنون وجود دارد، پدیده انقلاب اسلامی است و دشمنان و دوستان ما نیز به آن اقرار دارند.

 

وی افزود: خوشبختانه با همه تبلیغات سو که علیه این نظام جود دارد، نظام اسلامی به اهداف کلان خود دست پیدا کرده است زیرا شعار ما و حرکت ما بر مبنای « استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود که امروز این سه اصل را به صورت کامل در جامعه خود می بینیم.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: ما رنج ها و فشارهای زیادی را دیده ایم و الان نیز است اما به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی هر کسی بخواهد بر خلاف روند استکبار و نظام سلطه حرکت کند، بر وی فشار می آید و این تا زمانی که مهار نشوند این امر وجود دارد.

 

حجت الاسلام مدرسی تصریح کرد: ما در طول انقلاب اسلامی سختی های فراوانی را دیدیم اما دستاوردهای عظیمی را بدست آوردیم که نمونه آن را هشت سال دفاع مقدس می بینیم.

 

وی گفت: زیارت عاشورای امام حسین (ع) فرازهای بسیار زیادی دارد که دلیل دشمنی دشمنان فرهنگ تشیع نیز به همین دلیل است.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: این اقنلاب اسلامی به ثمرهای خود رسیده است و گرچه سختی هایی را نیز تحمل می کند اما باید مبانی ارزشی و قرآنی این انقلاب را شناسایی کنیم.

 

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: جهاد کبیر یکی از واژگانی است که مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر آن تاکید کرده اند و خداوند نیز در قرآن بارها بر آن تاکید کرده است و همچنین پیامبراکرم(ص) نیز در شعب ابی طالب و بسیاری از دوران زندگی خود در این جهاد حضور داشتند.

 

وی تصریح کرد: جریان کربلا و ریشه آن مبتنی بر جهاد کبیر است یعنی دست رد به سینه دشمنان زده می شود و در این راستا در جهاد کبیر مشخص می شود که دشمنان میخواهند حق را در بند خود در بیاورند.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: این که رهبری بیان می کنند هدف دشمنان هسته ای نیست بلکه آرمان های انقلاب اسلامی است به معنی جهاد کبیر است.

 

حجت الاسلام مدرسی بیان کرد: دشمن بر پیشرفت های نظامی ما مانند هوا و فضا و اسلحه سازی و زیر ساخت های اقتصادی مانعی است و سعی دارد تا از آنها جلوگیری کند.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبری بر علم و اقتصاد و زیر ساخت ها و نیروی دفاعی کشور تاکید دارند که دشمنان برای تسلط بر آنها تلاش می کنند و ترور کردن  دانشمندان ما، ترور علما و مردم ما نیز به همین دلیل است.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: چاپخانه ها به عنوان علم، توپخانه ها و کارخانه ها به عنوان سه صدایی است که اگر با هم آمیخته شود، جامعه خدایی می شود و دشمنان امروز ما نیز سعی دارند تا این سه صدا را از بین ببرند.

 

وی افزود: امروز یکی از سیاست های شیطانی دشمنان، اخلتاف افکنی بین ملت ها است که در آستانه میتینگ جهان بشریت، پیاده روی اربعین دشمنان سعی دارند تا بین ملت ایران و عراق با فضاسازی ایجاد اختلاف کند.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: جهاد کبیر عرصه های گوناگون سیاسی، فرهنگی، تکنیکی، علمی، آموزشی ، هنری و اقتصادی دارد که نمونه ان حمایت از کالای ایرانی است.

 

حجت الاسلام مدرسی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم استقلال خود را داشته باشیم و از نفوذ و تسلط دشمن در امان باشیم باید با جهاد کبیر پیش ببریم البته این راه دارای مشقت هایی است که افزایش تحریم ها و گسترش دامنه اذیت و آزار نمونه این مشقت ها است اما در مقابل ما الگوهایی مانند پیامبر اکرم(ص) و امام حسین (ع) داریم.

 

لازم به ذکر است، این نشست به همت حوزه هنری استان یزد در محل مجتمع فرهنگیان یزد برگزار شد.

 

کد خبر 727599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha