پیشرفت های کشور و حضور در رتبه های بالای علمی در سطح جهان از برکات انقلاب اسلامی است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به پیشرفت های کشورمان در عرصه های مختلف گفت: پیشرفت های کشور و حضور در رتبه های بالای علمی در سطح جهان، از برکات انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،« سید محمد کاظم مدرسی » در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی « مدهامتان » استان یزد که با ثبت نام بیش از 1500 نفر از فعالان قرآنی استان برگزار شد گفت: اگر خانواده ها امروز احساس می کنند فرزندانشان حافظ قرآن و جز متسابقین هستند این ها را باید به پای انقلاب و حرکت ارزشمند امام راحل و فداکاری مردم بدانند.

وی افزود: اگر همت بلند مقام معظم رهبری و برنامه هایی که مستقیما ایشان دستور به تشکیل آن می دادند، نبود ما این چنین فرهنگ قرآنی را نداشتیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امروز خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی کشور ما به جایگاه بالای علمی دست پیدا کرده است که حضور جوانان و نوجوانان ما در مسابقات جهانی نشان از این قدرت های علمی و فرهنگی است.

حجت الاسلام مدرسی خاطرنشان کرد: در عرصه های علمی هم دانش اموزان ما درخشیده اند تا جایی که بسیاری از المپیادها، کشور ایران به عنوان مدعی نفرات اول تا سوم است.

وی افزود: ملت ایران قبل از انقلاب در هیچ المپیادی حق شرکت نداشتند و کشورهای بیگانه از ما می خواستند حق توحش بگیرند.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: در سال66 اولین بار رتبه 30 المپیاد را کسب کردیم و پس از انقلاب نیز رتبه های ارزشمند بسیار زیادی را داشتیم که سال گذشته یکی از عزیزان یزدی ما رتبه برتر نجوم دنیا و ریاضیات را کسب کند که این نشان از عملکردهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام مدرسی گفت: ما جز 10 کشور برتر دنیا در المپیادهای دانش آموزی هستیم و امروز بیش از 370 هزار مقاله علمی با معیار آی اس آی در دنیا عرضه شده و این رشد علمی است که در دنیا از لحاظ رشد علمی 17 امین کشور هستیم که باید رشد پیدا کند.


وی بیان کرد: برکات انقلاب اسلامی فراوان است که از جمله آنها برنامه های قرانی است که امیدواریم با حضور برادران و خواهران و حرکت مدیران فرهنگی به این برنامه ها جامعه ما روز به روز رشد و ترقی پیدا کند.

 

کد خبر 759790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha