استکبارستیزی، راهبردی اساسی برای استقلال انقلاب اسلامی است

سخنران مراسم «۱۳ آبان» یزد ضمن گرامیداشت روز ملی « استکبارستیزی» گفت: استکبارستیزی، راهبردی اساسی برای استقلال انقلاب اسلامی در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امروز (۱۳ آبان) در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در میدان امیرچخماق یزد گفت: استکبار، فرهنگ زشتی است که در جامعه بشری نمودهای آشکار و ظالمانه را دارد و در طول تاریخ انبیاء نیز در مقابل آنها ایستاده اند.

 

وی افزود: این استکبار حامل استکبارگری در سطح دنیای کنونی است و در رأس آن آمریکای جنایتکار است که مظهر زیاده خواهی ها است و ظلم در برابر ملت ها را دارد که این مفهوم استکبار از نگاه  قرآن است.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد و سخنران مراسم ۱۳ آبان یزد تصریح کرد: امروز استکبارستیزی به عنوان مفهوم و فرهنگی است که مقام معظم رهبری نیز از آن به عنوان راهبرد روشن معرفی می کنند.

حجت الاسلام مدرسی گفت: اگر امروز نگاهی به کشور خود در منطقه بیاندازیم، مشاهده می کنیم که در پرتو استکبارستیزی به نقاط سربلندی رسیده ایم و این در حوزه های داخلی و خارجی همچون استقلال در جنبه های مختلف است.

 

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از کشورهای مختلف نگاه خود را در عرصه های مختلف با نگاه مستکبران تنظیم می کنند، در حالی که ایران اسلامی در حوزه های مختلف استقلال خود را حفظ کرده است.

 

امام جمعه  بخش مرکزی یزد گفت: در چهل سال انقلاب، ما استقلال را داشتیم که گسترش حوزه قدرت و نفوذ قدرت نرم ایران اسلامی در  منطقه نشان از این استقلال است و امروز نیز توانسته ایم خود را به عنوان قدرت تثبیت کننده و آرامش بخش نشان دهیم، گرچه تبلیغات اجازه نشان دادن این قدرت به جهانیان نمی دهد.

 

حجت الاسلام مدرسی بیان کرد: نام استکباری را با چالش های متعددی روبرو کرده ایم و از هم پاشیدگی قدرت استقلال در بسیاری از این قدرت های استکباری از جمله دستاوردهایی بوده است که امام (ره) نشان داده است.

 

وی افزود: دستیابی به استقلال و اقتدار علمی از دستاوردهای دیگر این استکبارستیزی است و بر خلاف نظر عده ای که معتقد هستند با دوستی با این قدرت ها ما می توانیم قدرت علمی خود را افزایش دهیم، این نشان از عدم اجازه آنها به دستیابی به قدرت علمی است.

امام جمعه  بخش مرکزی یزد بیان کرد: ما توسط اقتدار علمی توانسته ایم دشمن را مغلوب قدرت علمی و نظامی مردم کنیم.

حجت الاسلام مدرسی ادامه داد: ما توسط این استکبارستیزی که امام به ما نشان داد و به عنوان ملتی با تجربه، وظایف را بر دوش خود احساس می کنیم که رساندن انقلاب به مرز ۵۰ سالگی و اتحاد و انسجام ملی است.

وی افزود: این اتحاد و انسجام ملی شاخصه هایی است که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و امروز نیز به عنوان راهبردی باید برای ما باشد.

سخنران مراسم ۱۳ آبان یزد بیان کرد: اعتماد به نفس به عنوان وظیفه دیگر ما است و همه نیز میدانیم که اگر توانستیم در جنگ هشت ساله مقتدرانه عمل کنیم، به واسطه اعتماد به نفس است و امروز نیز باید آن را تقویت کنیم.

حجت الاسلام مدرسی بیان کرد: بالا بردن قدرت خرید ملی ایران اصلی اساسی است که همه باید در این راه حرکت کنند تا ارزش پول ملی را حفظ کنند و امروز نیز دولتمردان و مجلسیان و نهادهای مختلف باید در این زمینه تلاش کنند تا اقتدار اقتصادی را حفظ کنند.

وی افزود: امروز مسیر اصلی، حرکت همراه با موتور محرک انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است و اگر در این مسیر حرکت کنیم همانطور که خداوند در قرآن کریم بیان کرده اند به موفقیت خواهیم رسید.

امام جمعه  بخش مرکزی یزد بیان کرد: امروز رزمندگان و برادران عزیز ما از ملیت های مختلف در کشورهایی مانند سوریه و عراق و یمن با دو اصل بندگی خداوند و اجتناب از طاغوت توانستند بر دشمن خود پیروز شوند.

 

کد خبر 737638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha