افزایش ٦٠ درصدی فضای سینمایی استان آذربایجان شرقی

محمدپور گفت: طی یک سال گذشته فضای سینما و اکران فیلم و رویدادهای سینمایی با تحول شگرفی همراه بوده و با افزایش ٦٠ درصدی فضای سینمایی استان روبه رو هستیم.

به گزارش خبرگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع سینماگران استان اظهار داشت: فعال بودن انجمن سینمای جوان استان، تشکیل انجمن انیمیشن استان، راه اندازی خانه مستند تبریز، فعالیت انجمن سینما گران استان و رویداد های مختلف سینمایی استان در یک سال اخیر  نشان دهنده این است که روند افول فضای سینمای استان تبدیل به فضای رو به رشد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با سرمایه خود سینماگران شاهد توفیقات و درخشش سینماگران و فیلمسازان استانی در رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری هستیم. همانطو که اخیراً شاهد درخشش  مجدد فیلم "حیوان" و "ائو "شده ایم.

محمدپور با تاکید بر این که ورود بخش خصوصی به مثابه تحولی در مدیریت برنامه های فرهنگی و هنری است، گفت:  ورود بخش خصوصی در کارهای اجرایی به خاطر وجود انگیزه فرهنگی و هنری آنهاست، چراکه اگر بخش خصوصی فاقد هرگونه انگیزه فرهنگی و هنری باشد در کار های هنری و فرهنگی ورود پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته فضای سینما و اکران فیلم و رویدادهای سینمایی با تحول شگرفی همراه بوده و با افزایش ٦٠ درصدی فضای سینمایی استان روبه رو هستیم و این جهش و رشد قابل توجه و چشمگیر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر بالا بردن قدرت اجرایی و عملیاتی استان در حوره سینما خاطرنشان کرد: هم افردای که قصد سرمایه گذاری در حوزه فیلم و سینما دارند و هم کسانی که فیلمنامه و محتوای خوبی در دست دارند باید ریسک پذیر بوده و اعتماد به نفس لازم را برای شروع کار داشته باشند.

محمدپور گفت: همه این تلاش ها برای جلب اعتماد سرمایه گذار فرهنگی و هنری است که با اطمینان خاطر کار فرهنگی و هنری را شروع کند و این اطمینان خاطر را داشته باشد که از حاصل این کار آورده های اقتصادی، بازگشت خواهد داشت.

وی از بخش خصوصی و انجمن های فرهنگی و هنری خواست تا زمینه های صادرات محتوا و تولیدات فرهنگی و هنری به خارج از مرزهای استان و کشور فراهم شود و تاکید کرد: علاوه بر داخل مرزهای کشور برای صادرات فرهنگی به خارج از استان و مرزهای کشور هم طرحی داشته باشیم و بازار مصرف را خارج از استان و کشور هم ایجاد کرده و رونق بخشیم.

کد خبر 728012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha