بیشتر از دیگران مراقب رفتار و عملتان باشید

مدرس اخلاق با بیان اینکه از کسانی که در حکومت دخالت دارند توقع بیشتری می رود که مراقب رفتار و عملشان باشند، گفت: رفتار، عمل و زندگی شما برای دیگران تعیین کننده است.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، آیت الله رضا استادی، مدرس اخلاق در ابتدای جلسه علنی امروز شنبه یک مهر مجلس با یادآوری نکات اخلاقی گفت: روز قیامت زمین و زمان شهادت می دهند که آقایان چه مواضعی داشته اند و چه صحبت هایی کرده اند و کجاها غفلت کرده اند و رای نداده اند، شما مسئول هستید و عملتان تاثیر دارد لذا باید مراقب رفتار و عملتان باشید.

 

وی اظهار داشت: ما در موقعیتی هستیم که رفتار و عمل و زندگی مان می تواند برای دیگران تعیین کننده باشد لذا باید بیشتر از دیگران مراقب رفتار و عملمان باشیم، ممکن است کسی با عمل ما شیعه و متدین شود و ممکن است کسی با عمل ما بی دین شود.

 

وی بیان داشت: گروه های خاصی در جامعه هستند که عملشان در گرایش یا فاصله گرفتن افراد از دین و انقلاب تاثیرگذار است بر فرض مثال راجع به قضات گفته اند که لبه جهنم نشسته اند و اگر لغزش داشته باشند در جهنم خواهند بود اما این موضوع برای همه گروه هایی که مسئول هستند، صدق می کند؛ گروه هایی که سمت دارند و مملکت را اداره می کنند و قوای سه گانه ممکن است موضع گیری و یا تصمیم گیری شان در گرایش افراد به قرآن و یا در عین حال در دوری افراد از قرآن موثر باشد.

 

آیت الله استادی خطاب به نمایندگان ملت گفت: شما که در حکومت دخالت دارید توقع بیشتری از شما می رود لذا باید مراقب زبان، قلب و دلتان باشید. امام صادق (ع) می فرمایند «با عملتان ما را به دیگران معرفی کنید و مردم را به طرف ما گرایش دهید». ما می توانیم با عملمان مردم را به طرف نظام و انقلاب بیاوریم و برعکس خدایی ناکرده باعث بی اعتمادی در جامعه شویم.

 

این مدرس اخلاق تصریح کرد: ممکن است با عمل ما مردم به جای اینکه روز به روز به انقلاب و نظام اعتماد کنند و گرایش به سمت انقلاب و نظام داشته باشند از انقلاب دلسرد شوند که این بسیار خطرناک است./

 

 

کد خبر 729097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha