افزایش یک هزار و ۷۰۴ کلاس درس در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که یک هزار و ۷۰۴ کلاس درس افزایش یافته است، گفت: امسال ۷۵۴ هزار و ۴۲۵ دانش‌ آموز امروز به مدرسه رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم افتتاح مدرسه خیر ساز در روستای سلمانکندی بخش نظرکهریزی هشترود اظهار داشت: 754 هزار و 425 دانش آموز در دوره های مختلف پاستان تحصیل می کنند.

وی افزود: از این تعداد 371 هزار و 470 دانش آموز در دوره ابتدایی، 158 هزار و 603 دانش آموز در دوره اول متوسطه و 129 هزار و 197 نفر دانش آموز در دوره متوسطه نظری، فنی حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.

پاشایی با بیان این‌که استان 7 هزار مدرسه نیاز به بازسازی دارد، افزود: خیران امسال 800 میلیارد ریال برای ساخت، نوسازی و تجهیز مدرسه در استان را متعهد شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته 240 کلاس درس در استان افتتاح شده که بیشتر این کلاس‌ها خیرساز است؛ امسال یک هزار و ۷۰۴ کلاس درس افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که از ابتدای مهر بیش از 9 هزار مدرسه، مرکز و آموزشگاه دولتی و غیردولتی شامل پنج هزار و 61 مدرسه دولتی و 4 هزار و 152 مدرسه غیردولتی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: افزایش 9 درصدی تعداد دانش آموزان استان نسبت به سال تحصیلی گذشته را شاهد هستیم.

پاشایی گفت: از 754 هزار دانش آموز استان 78 درصد در مدارس دولتی و 22 درصد در مدارس و مراکز غیردولتی مشغول تحصیل هستند، ضمن این‌که نسبت به سال تحصیلی گذشته یک هزار و 704 کلاس افزایش یافته است.

کد خبر 730133

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha