: انقلاب اسلامی یک مکتب نوین اسلامی است

آل هاشم گفت: انقلاب اسلامی یک مکتب نوین اسلامی بوده که به عنوان یک گفتمان جدید، هدف نهایی تمدن نوین اسلامی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرکزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در همایش رؤسای شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی سراسر کشور در تبریز به تشریح آثار، برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی پرداخت.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی با شعار "نه شرقی و نه غربی" و تنها با تکیه بر قدرت لایزال الهی، رهبری و حضور در صحنه مردم به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: بازتاب پیروزی انقلاب ملت ایران؛ در دیگر کشورهای منطقه و جهان بسیار عمیق و در سطوح مختلف بوده است.

آل هاشم با اشاره به این‌که تاثیر انقلاب اسلامی در ساختارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورهای منطقه قابل توجه بوده است، تصریح کرد: یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارتقای بینش سیاسی و مشارکت عمومی مردم در صحنه های مختلف بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: سیاسی در دوران رژیم پهلوی کم و یا فرمایشی بود و تاثیر چندانی در ساختار سیاسی نداشت؛ شاهدیم که بعد از انقلاب اسلامی این مشارکت گسترش یافت و حتی جنبه آگاهانه بیشتری به خود گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم استقلال سیاسی، تدوین قانون اساسی متکی به مبانی دینی، اصول ارزش‌های اسلامی، مسأله ولایت فقیه و احیای بعد سیاسی احکام را از دیگر دستاورهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: احیای اسلامی و اندیشه خودباوری، اندیشه خوداتکایی و اعتماد به نفس و از بین بردن فحشا، احیای ارزش‌های الهی، پرورش فضائل اخلاقی در زمینه روحیه ایثار و شهادت‌طلبی، برخورد با فرهنگ و تهاجم فرهنگی از آثار انقلاب اسلامی در عرصه های فرهنگی بوده است.

وی تقویت احساس تعلق اجتماعی مردم و افزایش احساس مسؤولیت را از جمله دستاوردهای اجتماعی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: توجه به مناطق محروم، تقویت روحیه ایثار، تعاون و همکاری در اجتماع، احیای شخصیت و جایگاه و منزلت زن در انقلاب و توجه به نقش خطیر کانون خانواده از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که در طول 4 دهه گذشته شاهد جهش اقتصادی کشور بوده ایم، گفت: پی‌ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر، برطرف ساختن هرگونه محرومیت در زمینه مسکن و کار و بهداشت و تامین بیمه و رفع تبعیضات ناروا و ایجاد شرایط عادلانه برای همه از جمله آرمان‌های اقتصادی انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اسلام‌خواهی ملت ایران را عامل بازدارنده در برابر منافع استعماری و اوج‌گیری اندیشه ضدصهیونیستی در سطح منطقه دانست و گفت: انقلاب اسلامی یک مکتب نوین اسلامی بوده که به عنوان یک گفتمان جدید، هدف نهایی تمدن نوین اسلامی را دارد.

کد خبر 731589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha