آغاز نخستین کنگره اوراسیایی علوم ورزشی در تبریز

نخستین کنگره بین المللی اوراسیایی علوم ورزشی از امروز با شرکت متخصصان داخلی و خارجی ۱۵ کشور جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حبرگزاری شبستان در تبریز، کنگره اورآسیایی علوم ورزشی (ESSU) یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی است که در سال 2017 با حضور 15 کشور آسیایی و اروپایی از جمله ترکیه، ایران، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، عراق بوسنی و هزرگوین،کوزوو، رومانی، بلغارستان، آذربایجان، مقدونیه، اسلواکی، قبرس و اوکراین در آنکارای ترکیه تأسیس‌ شد.

کنگره بین‌المللی اوراسیایی علوم ورزشی که به دلیل انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی میزبان برگزار می شود، به مدت دو روز با اجرای کارگاه های آموزشی و ارایه مقالات برگزیده در تبریز پیگیری می شود.

سعید نیکوخصلت، دبیر کنگره بین‌المللی اوراسیایی علوم ورزشی در حاشیه مراسم افتتاحیه در حمع خبرنگاران هدف از برگزاری این کنگره را گشایش ارتباطات بین المللی عنوان کرد و گفت: این کنگره در چهار محور فیزیولوژی ورزش، مدیریت ورزش، رفتار حرکتی و طب ورزش برگزار می شود.

وی  ادامه داد: این کنگره ضمن ارتقای سطح علمی ورزش در جامعه و گسترش آن در بین عموم، توانمندی های زیادی از جمله ارتباطات علمی و گردشگری را برای کشور به ارمغان می آورد.

نیکوخصلت با اشاره به این‌که ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که ۸۰ مقاله خارجی است، افزود: از این تعداد ۵۰ مقاله پذیرفته شد که تعدادی از آن‌ها به صورت پنج دقیقه‌ای ارایه خواهد شد.

کد خبر 733027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha