دانشگاه مرکز پرورش خلاقیت‌ و استعداد است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی نقش دانشگاهیان در اعتلای فرهنگ اسلامی جامعه و دانشگاه را مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه مرکز پرورش خلاقیت‌ و استعداد است.

به گزارش حبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نشست هم‌اندیشی با موضوع «راهکارهای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و بررسی پیشنهادات برون‌رفت از معضلات» امروز با حضور مسؤولان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان و جمع کثیری از فعالان فرهنگی در سالن شمس دانشگاه آزاد تبریز برگزار شد.

عزیز جوانپور، رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این نشست اظهار داشت: اگر بخواهیم که در ذهن و روح دانشجویان تاثیرگذار باشیم باید به علم روز مجهز شده و از ابزارهای نوین فرهنگی و علمی نیز استفاده شود.

وی دانشگاه را محور عقلانیت دانست و افزود: دانشگاه، مرکز تجمع اندیشمندان، نخبگان و فرهیختگان جامعه و مهم‌ترین مرکز پرورش خلاقیت‌ و استعداد و تخصص‌ها است.

رئیس واحد تبریز اهداف فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را برشمرد و گفت: افزایش نقش دانشگاه‌ها در عمق بخشیدن و اعتلای فرهنگ و تقویت هویت فرهنگی، نوآوری و نوسازی در فرهنگ و مناسبات اجتماعی، پرورش خلاقیت و استعدادهای فرهنگی دانشجویان، زمینه‌سازی برای توسعه مهارت‌ها و توانایی‌های فکری و فرهنگی دانشجویان از این اهداف است.

جوانپور به اعلام آتش به اختیار بودن در امور فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اضافه کرد: آتش به اختیار  بودن در امور فرهنگی حاکی از آن است که بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و درست در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی گام برداریم.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: کشور ایران بر پایه تربیت دینی توانست در هشت سال دفاع مقدس پیروز شود و اکنون وظیفه خطیر دانشگاهیان ترویج فرهنگ در بین دانشجویان است.

 

کد خبر 733071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha