بی‌مهری شهرداری تبریز نسبت به جامعه نابینایان استان

مدیرعامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی گفت: برخی مدیران که خودشان به طور رابطه‌ای مدیر شده‌اند، تمایل دارند تا نابینایان، کر و لال و معلول جسمی حرکتی بوده و هیچ حرفی از حق و حقوق خود به میان نیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، فرهاد عبدوی، مدیرعامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه فرا رسیدن "روز جهانی عصای سفید" برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت فیزیکی ساختمان کنونی جامعه نابینایان استان بسیار نامطلوباست.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکلاتی که از مشترک بودن این واحد با کانون مهر دادگستری متوجه ما است، این واحد از نظر فیزیکی نیز مشکلاتی داشته و با مشکلاتی همچون چکه کردن سقف و قطعی گاز روبه‌رو هستیم که با سرد شدن هوا و رسیدن دما به زیر صفر، مشکلات تشدید خواهند شد. 

عبدوی افزود: بخشی از محل استقرار کنونی جامعه نابینایان استان در پارک آتالار و آنار تبریز، از سوی شهرداری به کانون مهر خانواده دادگستری اختصاص داده شده است، نامه‌نگاری‌ها با ریاست شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز  و وعده‌ها به منظور تخصیص کامل این واحد به جامعه نابینایان استان از سال گذشته، نتیجه‌ای نداشته و همچنان شاهد برخی اتفاقات ناگوار در این واحد اشتراکی هستیم. 
 
وی با انتقاد از عملکرد شهرداری تبریز در خصوص مناسب‌سازی شهری به منظور رفاه حال جامعه نابینایان استان در طول شش سال گذشته، خاطرنشان کرد: پس از اتمام دوره شهرداری آقای نوین، شهردارهای بعدی تبریز، هیچ اقدامی در راستای مناسب سازی شهری و ارایه خدمات به نابینایان انجام نداده‌اند، جلساتی هم که برای مناسب سازی شهری برگزار می‌شد را حذف کرده‌اند و شهردار تبریز معتقد است که شهرداری هیچ وظیفه‌ای در قبال نابینایان ندارد، می‌توان گفت؛ شهرداری تبریز، جامعه معلولان و نابینایان را به حال خود رها کرده است. 
  
مدیرعامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی ادامه داد: حتی مسیر بهزیستی تا جامعه نابینایان استان هم مناسب سازی نشده است، از این رو پیشنهاد کردیم تا پل عابر پیاده‌ای ساخته شود که گفتند طبق قانون، ممکن نیست، همچنین پارک آتالار و آنالار تبریز که به نام پارک اختصاصی معلولان کلنگ زنی شده بود نیز بسترسازی نشده است و آب نمای پارک نیز مناسب نابینایان نبوده و احتمال سقوط نابینایان به آن وجود دارد. 
  
عبدوی با بیان این که برخی مدیران و مسؤولان دوست دارند، نابینایان حق خود را طلب نکنند، افزود: برخی مدیران که خودشان به طور رابطه‌ای مدیر شده‌اند، تمایل دارند تا نابینایان، کر و لال و معلول جسمی حرکتی بوده و هیچ حرفی از حق و حقوق خود به میان نیاورند، در این میان اگر نابینایی هم در اداره‌ای مشغول به کار است، سربار و اضافی تلقی می‌شود. 
  
وی، مشکل اشتغال، ازدواج و تامین مسکن را از عمده مشکلات نابینایان عنوان کرد و گفت: برخی مدیران ما اعتقادی به اشتغال نابینایان ندارند، یکی از شغل‌هایی که برای نابینایان تعریف شده، اپراتوری تلفن است، اما مدیران ما با مجهز کردن اداراتشان به سیستم اپراتور خودکار، این فرصت شغلی را از نابینایان سلب کرده‌اند. 
  
مدیرعامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی در ادامه، با بیان این که این تشکل جزو اولین‌ سازمان‌های مردم نهاد در استان است، عنوان کرد: این سمن با دارا بودن ۷۰۰ عضو فعال در حیطه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، آموزشی و هنری فعالیت می‌کند.

کد خبر 733244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha