پیاده روی اربعین پیام عاشورا را برای بشریت روایت خواهد کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: پیاده روی اربعین در پیش است و حضور عمومی در این حرکت جهانی پیام روز عاشورا را برای بشریت روایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در مراسم تجلیل از پیر غلام حسینی «حاج صدیف خان محمدی» در مصلی مشگین شهر گفت: حماسه عاشورا جلوه های از بهترین معارف اخلاقی و اجتماعی است که باید به آنها توجه کرد و در ترویج آن تلاش کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: محوریت اشعار و تولید محتوای مداحان باید سبک زندگی حسینی باشد تا الگوی مناسبی برای جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان در سبک زندگی امروزی باشد.

 

وی، اظهار داشت: هر سخنرانی و هر مداحی در ایام محرم و صفر تاثیرهای اخلاقی و اجتماعی بزرگی دارد که در صورت انحراف و استفاده از ابزارهای نامناسب موجب انحراف و کج فهمی می شود و باید دقت شود تا چیزی جز حقایق گفته نشود.

 

آیت الله عاملی، بیان کرد: پیاده روی اربعین در پیش است و حضور عمومی در این حرکت جهانی پیام روز عاشورا را برای بشریت روایت خواهد کرد.

 

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان، عنوان کرد: مداحان نقش اساسی در خنثی شدن توطئه های انحرافی و شبهات ایجاد شده توسط دشمنان اسلام دارند و با تاسی از حرکت های فرهنگی عاشورا در ترویج این فرهنگ ناب و اصیل تلاش شود.

 

امام جمعه اردبیل، ادامه داد: امروز جوانان با دقت بیشتری به پیام های اهل بیت (علیهم السلام) گوش فرا می دهند پس به همین جهت مداحان نیز از اشعار حماسی متناسب در ترویج فرهنگ حسینی همت داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان، یادآور شد: نوای ملکوتی مداحان باید در جهت همدلی و همصدایی همه اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای بیعت با امامت و ولایت باشد.

کد خبر 735059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha