هیچ پروژه‌ای نباید بدون پیوست پدافند غیرعامل باشد

کریمی با تأکید بر اهمیت توجه به توصیه‌ها و طرح‌های جامع پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف گفت: هیچ پروژه‌ای نباید بدون پیوست پدافند غیرعامل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیرضا کریمی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از اتمام مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه این طرح جامع بنا به دلایل مختلف هفت سال ناتمام مانده بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی گفت: سطح بندی تمام داراییهای سازمان ها و ارگان ها در دستور کار اداره پدافند غیرعامل استان است و تلاش می شود با تعامل و هماهنگی بین دستگاهی و برگزاری تمرین ها و مانور، میزان آمادگی دستگاه ها را بالا ببریم.

کریمی با بیان این‌که امروز تهدیدات دشمن به شیوه های نوین گسترش یافته است، ادامه داد: پدافند غیرعامل استان در برنامه های خود آموزش اقشار مختلف مردم، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی را تدارک دیده است.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی و تکنولوژی و گسترش فضاهای مجازی از حملات سایبری به عنوان یکی از تهدید های مهم در استان یاد کرد و افزود: همه مردم و مسؤولان باید در برابر این تهدیدها آمادگی داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت توجه به توصیه‌ها و طرح‌های جامع پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف گفت: هیچ پروژه‌ای نباید بدون پیوست پدافند غیرعامل باشد.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود که با محوریت موضوع هفته پدافند غیرعامل بوده است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسأله پدافند غیرعامل در جامعه کنونی تا به امروز برای پیشگیری از تهدیدات و خطرات قرارگاه‌های سایبری، زیستی و کالبدی در استان تشکیل‌ شده است.

وی اضافه کرد: در راستای پیشبرد اهداف قرارگاه سایبری و آگاه‌سازی و استفاده مناسب از بستر اینترنت، به دستگاه‌های دولتی توصیه‌شده تا باوجود تهدیدات سایبری شبکه اینترانت خود را از اینترنت جدا کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: جداسازی اینترنت و اینترانت به معنای محدودسازی نیست، بلکه به‌منظور پیشگیری از بروز تهدیدات است و این موضوع مختص دستگاه‌های دولتی نبوده و بخش خصوصی نیز بهتر است رعایت کنند، چراکه اخیراً یکی از بخش‌های خصوصی درگیر باج افزای شده بود که به دنبال باج‌گیری این برنامه متحمل هزینه زیادی شدند.

وی با تأکید بر اهمیت حوزه امنیت سایبری گفت: از زیرساخت‌های  50 دستگاه دولتی بازدید کرده ایم و ضمن شناسایی نقاط آسیب‌پذیر دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده است.

کریمی با اشاره اهمیت کار رسانه‌های محلی و استانی در فرهنگ عمومی جامعه و آگاهی‌بخشی نسبت به توصیه های پدافند غیرعامل گفت: همیشه رسانه را یار و یاور خود می دانیم و در این راستا از حداکثر ظرفیت رسانه ای استان بهره‌مند خواهیم شد.

کد خبر 736813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha