هیچ حد و مرزی برای کسب و کارهای نوپا وجود ندارد

رحمانی گفت: قول می دهم در شرایط جدید هیچ حد و مرزی برای کسب و کار نوپا ایجاد نکنیم تا شرکت های دانش بنیان در توزیع اقتصاد نقش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «رضا رحمانی» در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در تبریز اظهار داشت: برگزاری شش دوره متوالی این نمایشگاه فناورانه نشان از عزم جدی متولیان آن برای گسترش ارتباط میان صنعت و تولید با دانش و فناوری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این‌که دانش و فناوری و ارتباط دانشگاه با صنعت مسأله‌ای است که سال‌ها پیش باید تحقق می‌یافت، خاطرنشان کرد: قول می دهم در شرایط جدید هیچ حد و مرزی برای کسب و کار نوپا ایجاد نکنیم تا شرکت های دانش بنیان در توزیع اقتصاد نقش داشته باشند.

رحمانی، لازمه اقتصاد دانش بنیان را وجود کسب و کارهای نوپا دانست و افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور و تحریم‌های غرب نیازمند کار جهادی هستیم، باید از جوانان کمک بگیریم تا معنای فاصله را از بین ببرند؛ ظرفیت‌های عظیمی در عرصه‌ کسب و کارهای مبتنی بر دانش روز وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همه می دانند سهم دانش در اقتصاد کشور باید بالا برود،  اگر این کارها را با جدیت بیشتری انجام می دادیم آسیب پذیری کشور کمتر از وضع تحریم‌ها کمتر می شد؛ ما ابزار کار داریم، اولین شرط دانش وجود سرمایه انسانی است، همین جوانان به هر کشوری رفتند و فرصت و میدانی دادیم افتخار آفریدند

وی تصریح کرد: امروز بحث انقلاب چهارم صنعتی است که زندگی را دگرگون می کند اگر امروز تحرک لازم و کافی از همه چیز عقب می مانیم؛ حقیقت این است که یک بال فناوری و یک بال صادرات است تا بتوان در این عرصه پرواز کرد.

رحمانی ادامه داد: بیش از دو هزار شرکت در حوزه تولید است، صنعت این قابلیت را دارد که فناوری در آن نفوذ یابد؛ از سوی دیگر دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند و صنعت کشور به سمت دانش و فناوری ها نو روی آورد؛ با تحقق چنین شرایطی می توان به آینده امیدوار بود.

کد خبر 737201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha