استکبار آرزوی نفوذ و تفرقه‌ میان علما و روحانیت را دارد

امام جمعه موقت تهران علما را محافظ دین، اخلاق و معنویت دانست و گفت: استکبار جهانی آرزوی تحقق فتنه نفوذ تفکرات تفرقه‌انگیز میان علما و روحانیت را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «آیت الله کاظم صدیقی» در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی؛ که در مسجد مقبره تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه آفرینش انسان حرکت بر مدار عبودیت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امتیاز انسان در بارگاه الهی وجود ارزشی و فطری است؛ باید دانست که زندگی در این دنیا موقت و گذراست؛ این دنیا فرصتی برای ساختن آخرت باقی است، بنابر این اعتقاد؛ باید تقویت ایمان، اراده و تقوا باشیم.

آیت الله صدیقی تقوا را از ثمرات ایمان دانست و گفت: در کنار ایمان، علم، انفاق و مجاهدت در راه خدا از امتیازهای انسان شمرده می شود؛ متأسفانه عده ای می خواهند دنیا و آخرتمان را از بین ببرند، از این رو مسلح شدن به ایمان و تقوای الهی؛ انسان را از هجمه ها مصون می دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که استکبار جهانی آرزوی تحقق فتنه نفوذ تفکرات تفرقه‌انگیز میان علما و روحانیت را دارد، گفت: علمای دین؛ راهنما و راهگشای امور جامعه هستند و مردم نگاهی موشکافانه نسبت به سیره و سبک زندگی ایشان دارند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر حوزه و روحانیت دچار تزلزل و تفکرات التقاطی شود؛ کلیت نظام اسلامی مورد هجمه فتنه‌های اعتقادی و فرهنگی دشمنان خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران علما را محافظ دین، اخلاق و معنویت دانست و افزود: بسیار واضح است که در طول تاریخ علما در نقطه مقابل نقش‌های شوم مستکبران قرار داشته‌اند، بنابر این شاهدیم که دشمن گاهی با ترور شخصیت و گاهی با ترورهای فیزیکی اقدام به حذف چهره‌های اصیل حوزوی می کند.

کد خبر 737216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha