فرهنگ عمومی سررشته حرکت جامعه به سوی سعادت است

محمدپور خاستگاه فرهنگ عمومی را آمال، آرزوها، رفتارهای فردی و روابط اجتماعی، حرکت ها، تلاش ها و مشارکت های اجتماعی و عزت و کرامت مردم خدا جوی ایران اسلامی دانست.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان این‌که فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد، اظهار داشت: فرهنگ عمومی حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزش‌ها، جلوه‌های احساسی و هنجارها است که فراتر از گروه‌ها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: فرهنگ عمومی در ایران مبتنی بر اصول و معارف اسلامی است و جامعه‌ ایرانی، هویت خود را هویتی دینی و ارزشی تعریف می کند و نقش دین در فرهنگ عمومی جامعه‌ی ایرانی بسیار پررنگ است و به همین دلیل می‌توان نقش دین را در ایجاد و بازتولید فرهنگ عمومی جامعه‌ی ایرانی در حوزه‌های فردی و اجتماعی بسیار مؤثر دانست.

وی با بیان این‌که بحث‌های فرهنگی از دل نگرانی‌های اساسی و دغدغه‌های رهبری به شمار می‌رود و تاکیدها و گفتارهای گوناگون و  مکرّر ایشان در این زمینه، گویای این است که در صدد پی ریزی نظام علمی و عملی و کارساز مسائل فرهنگی هستند، تصریح کرد: در این راستا شورای فرهنگ عمومی می‌تواند دغدغه‌های معظم‌له را مرتفع سازد.

محمدپور خاستگاه فرهنگ عمومی را آمال، آرزوها، رفتارهای فردی و روابط اجتماعی، حرکت ها، تلاش ها و مشارکت های اجتماعی و عزت و کرامت مردم خدا جوی ایران اسلامی دانست و افزود: شورای فرهنگ عمومی به طور دائم و فعال موضوع فرهنگ را رصد، تدبیر و هدایت می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طراحی و هدایت سفینه فرهنگ در جهان امروز، رسالتی خطیر است، افزود: فرهنگ عمومی سررشته حرکت جامعه به سوی سعادت و یا شقاوت است. تدبیر و هدایت جامعه به سوی بندگی خدا امری است عظیم و این امر یکی از وظایف ذاتی شورای فرهنگ عمومی است.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان عالی‌ ترین مرجع تصمیم گیری در مقوله فرهنگ عمومی در سطح کشور، مراکز استان ها و شهرستان ها به شناسایی مسائل و مشکلات و اتخاذ راهکارهای عملی توسعه و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه مبادرت می کند.

کد خبر 738359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha