برگزاری جشنواره ملی « فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی » از ۲۷ تا ۳۰ آبان ماه به میزبانی یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: جشنواره ملی « فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی » از ۲۷ تا ۳۰ آبان ماه در سینما تک یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان ‌زاده امروز (21 آبان) در نشست خبری جشنواره ملی « فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد» گفت: جشنواره ملی « رضوی» امسال برای ششمین سال در یزد و برای 13 امین دوره نیز به صورت ملی به میزبانی یزد برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره از 27 تا 30 آبان ماه در پردیس سینما تک یزد برگزار می شود و علاقمندان به این جشنواره می توانند با حضور در این سینما از این جشنواره بازدید کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره تعداد 314 اثر در بخش استانی به دبیرخانه ارسال شده که در نوع خود یک رکورد است و از این تعداد 256 مورد به مرحله بازبینی رسیده اند و در نهایت 45 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: همچنین تعداد 189 اثر در مستند ارائه شده که در نهایت 27 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: بخش نهایی جشنواره با 72 فیلم برگزار می شود که در مرحله پایانی آثار ارزیابی می شوند و آثار برگزیده نیز انتخاب می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین با اشاره به برنامه های هفته کتاب خاطرنشان کرد: ما برنامه‌ های مختلفی در طول یک سال گذشته با همکاری نهادها و دستگاه های مختلف از جمله دبیرخانه کانون های مساجد سازمان های مردم نهاد و دستگاه های فرهنگی به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی داشته‌ ایم که تبلور آن در « هفته کتاب» است و برنامه‌ها نیز در این هفته به صورت نمادین برگزار می‌شود.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: تمامی برنامه‌های خود در سال 97 را مبتنی بر کتاب و کتابخوانی قرار داده‌ایم و سعی داریم تا این هدف را به صورت مستمر پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: افتتاح نمایشگاه کتاب در حسینیه ثارالله با استراتژی کیفی کردن فعالیت‌ها، اجرای طرح سفیران دانایی، افتتاح باشگاه کتابخوانی کودکان کار از جمله برنامه‌های ما در « هفته کتاب» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: یکی از ویژگی‌های طرح « پایتخت کتاب» توجه به اقشار مختلف جامعه است که در این راستا اقشار کم درآمد، کودکان کار، اتباع بیگانه از جمله افرادی هستند که در زمینه کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلفی داریم.

 

کد خبر 739211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha