برگزاری برنامه های فرهنگی در امام زاده ها باید در اولویت باشد

استاد حوزه علمیه قم گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی به امام زاده ها توجه زیادی می شود و باید به آنها احترام بگذاریم و قدر آن ها را بدانیم و در این مکان ها برنامه های فرهنگی متعددی را برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله رضا استادی امروز (۲۴ آبان) در کنگره ملی غیاث الدین محمد گفت: امام زاده سلطان غیاث الدین محمد(علیه السلام) در گنبد خشتی است و نسب ایشان با 17 واسطه به امام موسی کاظم(علیه السلام) می رسد، زمان ولادت امامزاده سلطان محمد (علیه السلام) معلوم نیست اما وفات ایشان  بنا بر کتیبه سنگ قبر او در ماه رمضان سال 832 قمری مشخص شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که اجداد امام زاده سلطان محمد(علیه السلام) در قرن پنجم تا نهم هجری اداره کنندگان اصلی حرم مطهری رضوی بوده اند و نامشان روی بسیاری از اشیا و آثار قدیمی حرم مطهر رضوی قید شده، افزود: از بین تمامی سلسه ها، سلسله صفویه بسیار به شیعه خدمت کرده است و کاری به خوب یا بد بودن این سلسله نداریم، تنها سخن ما این است که پیاده روی شاه عباس تا حرم رضوی تبلیغ بسیار بزرگی برای شیعه بوده است.

 

وی با بیان این که در زمان صفویه و قاجاریه بیشترین توجهات به این مکان مقدس بوده، ادامه داد:خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران به این امام زاده توجه زیادی می شود و باید به امام زاده ها احترام بگذاریم و قدر آن ها را بدانیم و در این مکان ها برنامه های فرهنگی متعددی را برگزار کنیم.

 

گفتنی است آستان امامزاده سلطان غیاث الدین محمد (علیه السلام) در محله قدیمی نوغان در فاصله پانصد متری حرم مطهر حضرت رضا (علیه السلام) در کوچه اى به نام گنبد خشتى  قرار دارد.

 

 

کد خبر 740148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha