نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی اصلی فعالیت کتابخانه‌ها در کشور هستند

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: من این موضوع را خدمت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز عرض کردم که نهاد کتابخانه‌های عمومی را متولی اصلی فعالیت این مراکز در کشور می دانیم.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانو‌ن های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی امروز 9 آبان در نشست کتابداران برتر کتابخانه های مساجد کشور در محل ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه ظرفیت کتابخانه های مساجد بسیار عظیم است، گفت: کتابخانه ها جزو کارکردهای اولیه مساجد بودند همچنان که پیامبر اسلام (ص) اهل مطالعه، خوانش و علم آموزی بودند.

 

وی افزود: کتابخانه‌ها همیشه در مساجد جامعی مانند الازهر مصر و نیز در اصفهان وجود داشته اند.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به بیان برخی از فعالیت های این ستاد در حوزه کتابخوانی پرداخت و گفت: 14 هزار کتابخانه در مساجد کشور فعالیت دارند که حدود ۷ هزار باب آن ها دارای قفسه باز و حدود ۷ هزار باب نیز مخزن دار هستند.

 

وی گفت: کتابداران کتابخانه های مساجد کشور بدون دریافت هر مبلغی کاملا مخلصانه وار و با عمق وجود در خدمت مساجد و مردم هستند.

 

ارزانی در ادامه با بیان اینکه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرای طرح شنبه ها با کتاب را در ایام هفته کتاب و کتابخوانی در 200 مسجد کشور آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: ارسال 40 کامیون کتاب به نقاط مختلف کشور از اقدامات مهم دیگر این ستاد در هفته کتاب و کتابخوانی بوده است.

 

وی در ادامه درباره مجوز تاسیس و فعالیت کتابخانه ها، اظهار کرد: من این موضوع را خدمت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز عرض کرده ام که نهاد کتابخانه های عمومی متولی اصلی در حوزه تاسیس و رسمیت بخشی به کتابخانه ها است و ما از همه کتابداران می خواهیم این موضوع را در حوزه فعالیت کتابخانه های مساجد جدی بگیرند.

 

 

 

کد خبر 741640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha