تبریز سالنی آبرومند برای اجراهای تئاتر ندارد

نهرین با اشاره به این‌که مکان های موجود برای اجرای تئاتر تبریز بی‌آبروی محض برای شهر اولین‌ها است، گفت: امیدوارم بخش خصوصی در زمینه احداث سالن های جدید نیز ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «بابک نهرین»، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز از اجرای نمایش طنز نهنگ قنبر از 18 آذر در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز خبر داد و اظهار داشت: نویسندگی این نمایش کمدی به عهده محسن خدابنده بوده و علیرضا رنجی پور، بهمن تقی‌پور، رضا باقری، فاطمه اسمعیلی، فریبا اسکندری، سولماز هاشمی و نوروز سلیمانی در آن ایفای نقش می کنند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حدود 60 نفر عوامل در این نمایش همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: در نمایش نهنگ قنبر نیز مانند نمایش « کچل اوغلان» حرکات نمایشی اجرا می شود که طراح آن را پدرام ناظر بر عهده دارد.

نهرین ادامه داد: این نمایش در فضای کمدی اتفاق می افتد و در آن سعی شده جامعه کوچک شده ایران به نمایش دربیاید و بازیگران در نقش بسیاری از قشرهای جامعه از جمله جوان، بی خیال، روشنفکر، مرفه و آسیب پذیر جامعه نقش ایفا می کنند.

کارگردان این نمایش کمدی با اشاره به استقبال خوب علاقهمندان به هنرهای نمایشی در تبریز افزود: تاکنون 18سانس از این نمایش به فروش رفته و پیش بینی می شود تا آغاز زمان اجرای آن، سانس یک ماه این نمایش به فروش برود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق نخستین جشنواره بین‌المللی تئاتر الف با رویکرد صلح جهانی طی روزهای گذشته در تبریز اظهار داشت: این جشنواره نمونه‌ای شاخص از ورود بخش خصوصی به عرصه حمایت از هنر و هنرمندان بوده است.

وی با تأکید بر این‌که برای نخستین بار در کشور شاهد برگزاری جشنواره‌ای هنری با گستره بین‌المللی در عرصه تئاتر به همت بخش خصوصی بوده‌ایم، افزود: از دیگر شاخصه‌های مهم جشنواره، حضور و اجرای گروه‌های تئاتر اروپایی در تبریز بود، که آن هم برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی در این شهر اتفاق افتاد.

تبریز سالنی آبرومند برای اجراهای تئاتر ندارد

نهرین با اشاره به این‌که مؤسسه بین‌المللی الف به عنوان متولی برگزاری جشنواره تئاتر توانست حق تئاتر آذربایجان را از اعتبارات رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ بگیرد، افزود: موفقیت جشنواره تا جایی بود که در طول برگزاری توانست دیگر جشنواره های بین المللی کشور را تحت الشعاع خود قرار دهد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای به جای حمایت از این حرکت ارزشمند به دنبال زیرسؤال بردن ورود بخش خصوصی به عرصه هنر به ویژه تئاتر استان هستند، برای بنده سؤال است که چرا عده‌ای با بخالت اجازه نمی دهند همشهریان خود کاری در عیار بین‌المللی انجام دهند؟

وی خواستار ورود بخش خصوصی در زمینه احیا و احداث سالن‌های تئاتر تبریز شد و گفت: متأسفانه سالنی آبرومند و استاندارد در استان نداریم و سالنی که در خاوران به همت شهرداری تبریز احداث شده، تبدیل به دکانی برای کسب درآمد عده‌ای شده است، چراکه هنرمندان توان پرداخت ۴۰ میلیون اجازه یک سانس آن سالن را ندارند.

نهرین با اشاره به این‌که مکان های موجود برای اجرای تئاتر تبریز بی‌آبروی محض برای شهر اولین‌ها است، افزود: امیدوارم بخش خصوصی در زمینه احداث سالن های جدید نیز ورود پیدا کند، تا در شأن هنرمندان تئاتر آذربایجان دارای سالن‌هایی با استانداردهای بین المللی باشیم.

رییس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی از استاندار جدید خواست تا در زمینه حمایت از فعالان فرهنگی و هنری استان در عمل اقداماتی جدی داشته باشد و گفت: همیشه گفته می شود “آذربایجان سر ایران است” اما این سر را بریده‌اند و کنار گذاشته اند، متأسفانه همه هزینه های کلان فرهنگی و هنری کشور در تهران، اصفهان و شیراز خلاصه شده است.

کد خبر 744733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha