مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی معرفی شد

مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با حضور متولیان حوزوی استان در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان‌شرقی با حضور معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور و دیگر متولیان حوزوی استان در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی در این مراسم به ارایه گزارشی از فعالیت های چند ساله خود پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون ۱۶ مدرسه علمیه خواهران در استان با ظرفیت پذیرش حدود دو هزار طلبه در استان فعالیت دارد.

حجت الاسلام مختار مسعودنیا با بیان این‌که تمامی مدارس علمیه دارای ساختمان مستقل هستند، افزود: تنها در شهرستان میانه مشکل ساختمان داریم که امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود، در شهرستان بستان آباد نیز به تازگی زمینی از اداره کل مسکن و راه و شهرسازی گرفته شده که اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

ادامه مسیر تحول در حوزه علمیه خواهران

همچنین حجت الاسلام «اسماعیل روشن تن» اظهار داشت: عناصر نرم افزاری و سخت افزاری در این حوزه یک سبک مهم زندگی و ساختار یک زیست جهان را دنبال می کنند. 

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی، افزود: اگر تولیت تا طلبگی را رکن فعال حوزه می دانیم و همچنین اگر رکن نرم افزاری و سخت افزاری حوزه در یک مسیر قرار بگیرند؛ می توانیم گام های بلندی را در تمدن سازی حوزه ها برداریم. 

حجت الاسلام روشن تن اضافه کرد: اگر بتوانیم ساحت های مختلف معنوی و مهارتی را جمع آوری کنیم و طلبه را در حوزه های معرفت و عقلانیت، حکمت و مهارت تربیت کنیم خواهیم توانست نیازهای جامعه را کاهش دهیم. 

مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی با بیان این که اگر بتوانیم طلاب و جامعه را با تربیت به دین‌داری امیدوار کنیم؛ گام موثری برداشته ایم، افزود: در همین راستا دکترین تحول را در حوزه های علمیه خواهران استان طراحی کرده ایم.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن، با حکم مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی، معرفی شد و از خدمات حجت‌الاسلام مختار مسعودنیا تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 745823

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha