دیدار مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه الغدیر یزد

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه الغدیر یزد دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با سعید صادقی، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه الغدیر استان یزد دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام گرجی در این نشست گفت: با توجه به بیانیه ماموریت ابلاغ شده از سوی ستاد عالی كانون های فرهنگی هنری مساجد كشور ، سعی شده تا بر اساس ان فعالیت های خود را در مساجد تنظیم و پیگیری کنیم.

وی افزود:همه نهاد های فرهنگی كه پیوست مسجد محوری را دارند باید در این مسیر بر اساس تشكلات گام بردارند و در عین همگرایی و هم افزایی با نهادهای دیگر طبق بیانیه ماموریت خود و بر اساس تقسیم وظائف سازمانی فعالیت داشته باشند تا از موازی كاری ها و همچنین هدر رفت منابع انسانی و مالی  جلو گیری شود و پاسخ گویی به انجام وظائف آسان تر شود.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد ادامه داد: ما  در چهلمین سالگرد انقلاب شكوهمند اسلامی باید نشانه های بلوغ فرهنگی را متبلور  و به ظهور برسانیم و نسل امروز را كه محصول انقلاب است را در مسیر دین و انقلاب به اقناع اندیشه برسانیم و احساسات دینی و انقلابی آنها  را از این طریق به تحرّك  و شور بر انگیخته كنیم.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: امروز فعالیت های فرهنگی باید جریان سازی شوند و در تمام ساحت های فردی و اجتماعی رسوخ كنند و این كار در سایه پژوهش های علمی و دینی و بر اساس شناخت محیط و زمان و مخاطب امكان پذیر است.

مسؤل دبیرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن ترجمه بسیج به اجتماع پر شور و شعور مومنانه و قدردانی از نهاد مقدس بسیج آمادگی كانون ها جهت همگرا و هم افزا بودن در  راستای فعالیت های فرهنگی هنری در مسجد را با بسیج اعلان كردند

مسئول دبیرخانه کانون فهای مساجد یزد تصریح کرد: ما در سطح استان یزد ٨١٠ كانون فرهنگی هنری داریم كه بر اساس بیانیه ماموریت در حوزه كودك و نوجوان ، خانواده و با رویكرد جذب قشر خاكستری فعالیت های خود را در قالب های متفاوت به ویژه هنر دنبال میكنند و خوشبختانه تاکنون 34 هزار عضو در کانون های مساجد یزد در سامانه سجا کانون های مساجد کشور ثبت شده است.

صادقی، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه الغدیر یزد نیز در این نشست گفت: ما برنامه های مختلف فرهنگی و هنری را در مساجد پیگیری می کنیم که می توان با هم افزایی در راستای افزایش و بهبود کیفیت آنها گام برداشت.

وی افزود: بسیج مربوط به یک قشر خاص نیست بلکه تمامی اقشار مختلف مردم را نیز در بر می گیرد و ما نیز باید در زمینه جذب مخاطب و احیای کارکردهای مساجد فعالیت کنیم.

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه الغدیر یزد با اشاره به اهمیت تعامل متولیان مساجد گفت: متولیان مساجد می توانند با همکاری و هم افزایی گام های موثری در جهت احیای کارکردهای مساجد بردارند.

 

 

کد خبر 747740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha