لزوم تعریف اطلس فرهنگی حج در کشور

کارشناس و راهنمای مذهبی حجاج ایرانی در مناسک حج تمتع و عمره گفت: ما نیازمند تعریف اطلس فرهنگی حج در کشور هستیم تا بر اساس آن نقش هر یک از سازمان‌ها، نهاد‌ها و بخش‌های فرهنگی کشور در این رابطه ترسیم شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان حجت‌الاسلام سید محمود کریمی، کارشناس و راهنمای مذهبی حجاج ایرانی در مناسک حج تمتع و عمره گفت: ما نیازمند تعریف اطلس فرهنگی حج در کشور هستیم تا بر اساس آن نقش هر یک از سازمان‌ها، نهاد‌ها و بخش‌های فرهنگی کشور در این رابطه ترسیم شود. 
وی در رابطه با اهداف سیاسی و‌ فرهنگی حج خاطرنشان کرد: مردم ایران برای رفتن به سفر خانه خدا مشتاق هستند و این اشتیاق هم اجابت دعوت ابراهیم خلیل الله(ع) است که خداوند این را به همه دل‌ها و جان‌های مشتاق در تمام اعصار عطا کرده است.

 

حجت الاسلام کریمی حج را فرصت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست تا میل و اشتیاق به استفاده معنوی و تقویت باورهای دینی مردم برای باز یافتن آرامش، صفا و صمیمیتی که گاهی در میان مردم به دلیل اشتغالات و درگیری‌های موجود در جامعه از بین می‌رود، دوباره احیا شود.

وی تصریح کرد: باید تمام ساز و کارهای لازم برای معرفی حج طراحی شود تا یک ایرانی حج‌گزار مهیای سفر شود و درسفر غریبی نکند و حتی نیاز به آموزش در حین سفر نداشته باشد و به دنبال استفاده‌های بهتر از فرصت به دست آمده باشد و برای تعالی روح و معنویت خود از تمام  فرصت ها استفاده کند.

این کارشناس و راهنمای مذهبی حجاج ایرانی  تأکید کرد: با توجه به این که ساز و کارها برای مهیاکردن همه جانبه زائر برای حج آماده نیست و گاهی معنویت لازم حاصل نمی‌شود، زائران به سمت بازار و مراکز غیر دینی و مذهبی کشیده می‌شوند.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 75908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha