قریب به ۱۴۰۰ نفر در سیزدهمین مسابقات قرآنی « مدهامتان» کردستان ثبت نام کردند

گلباغی، از ثبت نام یک هزار و ۳۹۵ نفر از فعالان قرآنی استان در سیزدهمین جشنواره قرآنی « مدهامتان» خبر داد و گفت: این مسابقات همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، «کامل گلباغی» امروز (۶ بهمن) در جلسه کاگروه دبیرخانه کانون های مساجد استان اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای نشر، ترویج معارف قرآنی، استفاده از ابراز‌های فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های قرآنی مساجد، سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» را برگزار می‌کند.

 

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از ثبت نام یک هزار و ۳۹۵ نفر در این دوره از مسابقات در سطح استان خبر داد و افزود: سیزدهمین مسابقات قرآنی « مدهامتان» همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در استان برگزار می شود.

 

گلباغی با اشاره به ثبت نام شدگان این دوره از مسابقات به تفکیک هر شهرستان ادامه داد: هزار و ۹۱ نفر در سنندج، ۱۲ نفر در بانه، هفت نفر در بیجار، ۳۶ نفر در دهگلان، ۲۷ نفر در دیواندره، ۹ نفر در سرواباد، ۲۷ نفر در سقز، قروه ۵۱ نفر، کامیاران ۶۶ نفر و مریوان ۶۹ نفر با هم رقابت می کنند.

 

وی با بیان اینکه ۶۵۸ نفر متقاضی شرکت در مسابقات قرآنی مدهامتان موفق به ثبت نام در سامانه نشدند، افزود: با احتساب این تعداد سیزدهمین جشنواره قرانی مدهامتان در بین ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان برگزار می شود.

 

وی به رشته‌های این دوره از مسابقات اشاره و عنوان کرد: رشته‌های حفظ کل و قرائت «تحقیق» برای گروه سنی ۱۶ تا ۳۰ و رشته‌های قرائت «ترتیل»، حفظ جزء ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز برای گروه سنی هفت تا ۱۶ سال در نظر گرفته شده است.

 

گلباغی، کشف و شناسایی استعداد‌های برتر قرآنی فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی و ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعداد‌های محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی را از جمله اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» برشمرد.


مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با بیان اینکه برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری این مسابقات راه می‌یابند، خاطر نشان کرد: مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» به میزبانی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 760050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha