برگزاری نخستین جشنواره بین المللی « فیلم کوتاه شهرهای میراث جهانی، یزد» به میزبانی یزد

ملازینلی گفت: نخستین جشنواره بین المللی « فیلم کوتاه شهرهای میراث جهانی، یزد» به میزبانی یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « عباس ملازینلی» در نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی « فیلم کوتاه شهرهای میراث جهانی، یزد» گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد به منظور انتخاب  و معرفی فیلم های برگزیده  به پنجمین دوره رقابت های تولیدات ویدئویی  سازمان بین المللی شهرهای میراث جهانی از فیلم سازان نوجوان و حوان در دو گروه سنی 14 تا 17 و 18 تا 21 سال دعوت به حضور در این رویداد هنری می کند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: اهداف این جشنواره شامل دستیابی جوانان به دانش آگاهی بهتر از شهر میراث جهانی، القا درک قوی تری از تعلق و غرور در مورد میراث جهانی به جوانان، فرصت دادن به جوانان به منظور بیان نظرات از طریق دیدگاه شخصی خود در میراث جهانی و همچنین در مورد شهر خودشان است.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم یزد بیان کرد: علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.film-yazd.ir  فیلم خود به همراه اطلاعات مورد نیاز به به این دبیرخانه ارسال کنند.

ملازینلی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 11 اسفندماه 97 است که ارزیابی توسط کمیته انتخاب آثار 12 و 13 اسفندماه است و زمان اعلام آثار راه یافته به جشنواره 14 اسفندماه 97 است و داوری آثار مرحله نهایی نیز 16 و 17 اسفندماه برگزار می شود و اختتامیه آن نیز 18 اسفندماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: ایده اصلی این جشنواره از طرف انجمن شهرهای میراث جهانی ارائه شد که مقر این انجمن در کانادا است ولی فینال این جشنواره قرار است در یکی از کشورهای اروپایی برگزار بشود و هدف عمده آن همگرایی هر چه بیشتر شهرهای ثبت شده میراث جهانی است که به گمانم بیش از ده سال است که این انجمن مشغول فعالیت می باشد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد گفت: در قوانین این انجمن، شهرهایی می توانند در جشنواره های آن شرکت کنند که حداقل 3 سال از عضویت آنها به عنوان شهر میراث جهانی گذشته باشد و همانطور که می دانید یزد از 18 تیرماه سال گذشته ثبت جهانی شده است، اما از آنجایی که خیلی فعالانه در این انجمن حضور داشته است، این اجازه را پیدا کرد که با گذشت تنها یکسال از عضویتش در انجمن، در این جشنواره شرکت کند.

ملازینلی بیان کرد: برای اینکه ایجاد انگیزه ویژه ای بشود در جشنواره داخلی که برگزار می کنیم ضمن جایزه 30 میلیون ریالی که در مراسم اختتامیه به برگزیدگان جشنواره داده می شود، که از هر دو گروه سنی یک نفر برگزیده خواهد شد (در مجموع دو نفر)، مبلغ 40 میلیون ریال نیز به خاطر منتخب شدن برای معرفی به بخش بین الملل نیز به آنها هدیه خواهیم داد، همچنین در اواخر خرداد ماه که فینال جشنواره بین المللی شهرهای میراث جهانی در کرانکوف برگزار می شود، ده فیلم منتخب از بین فیلم های رسیده به بخش بین الملل جشنواره که احتمالا از بین 10 شهر انتخاب می شوند معرفی خواهند شد که شهرداران آن شهرها در آن مراسم حضور خواهند داشت و سخنرانی می کنند. اگر فیلمسازان برگزیده با موضوع یزد نیز به عنوان منتخب در بین 10 فیلم برتر در کرانکوف حضور داشتند هم، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی یزد، مبلغ 100 میلیون ریال مجددا به آنها جایزه خواهد داد که این جایزه در صورتی که به فیلمی که با راهنمایی استاد راهنما ساخته شده تعلق گیرد، جایزه به استاد راهنما و کارگردان آن اثر تعلق خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: ضمن اینکه جوایز خود جشنواره بین الملل هم در رنج سنی 14 تا 17 سال 1500 دلار و در رنج سنی 18 تا 21 سال 3000 دلار، برای فقط دو فیلم از میان این ده فیلم در این بخش در نظر گرفته شده است.

کد خبر 763807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha