کانون های مساجد در ارتقای مهارت های زندگی اقدامات ارزشمندی داشته‌اند

محمدپور گفت: کانون های مساجد در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و ارتقای مهارت های زندگی اقدامات ارزشمندی از خود نشان داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «محمد محمدپور» در همایش بزرگداشت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تاکنون منشأ حرکت، تحول و مدیریت جریان های اجتماعی و حتی سیاسی بوده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در طول تاریخ این کارکرد مهم و اثرگذار مساجد فراموش شد و این اماکن امن الهی به اشتباه صرفا مکانی برای عبادت تلقی گردید، افزود: راه‌اندازی کانون های فرهنگی هنری نه تنها در خود مساجد بلکه در محلات و مناطق پیرامون مسجد نیز منشأ خیر و برکات ارزشمندی بوده اند.

وی با بیان این‌که حدود 1800 مسجد استان تحت پوشش طرح تلاوت نور قرار گرفته اند، گفت: برگزاری 13 دوره متوالی جشنواره قرآنی مدهامتان و آزمون قرآن و عترت با حضور بیش از 320 هزار داوطلب نشان از ظرفیت بالای مساجد و کانون های فرهنگی هنری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که کانون های مساجد در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و ارتقای مهارت های زندگی اقدامات ارزشمندی از خود نشان داده اند، تصریح کرد: اعتقاد داریم بدون توجه به مساجد و فرهنگ نمی توان به توسعه اندیشید.

وی با بیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب منشور حرکت در حوزه فرهنگ و هنر کشور است، افزود: برای تمدن سازی انقلاب که مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلام است؛ باید توجه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر صورت گیرد، به عبارتی فرهنگ و هنر باید در تمام سطوح مدیریتی مورد عنایت قرار گیرد.

محمدپور با اشاره به این‌که کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اقدامات ارزشمند و مؤثر داشته باشند، افزود: غفلت از این بیانیه تاریخی به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر موجب خسران خواهد بود.

گفتنی است، همزمان با همایش بزرگداشت 18 اسفند؛ سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، که با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و جمعی از هنرمندان، فرهیختگان و فعالان فرهنگی همراه بود؛ از مدیران مسؤول، ائمه جماعات و فعالان این نهاد مسجدی در آذربایجان‌شرقی تجلیل شد.

کد خبر 772383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha