شبکه مهدی یاوران ویژه احیای شب نیمه شعبان راه اندازی می شود

حجت الاسلام شهیدی از راه اندازی شبکه فرهنگ سازی احیای شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: سرگروه ها در این شبکه توسط بنیاد مهدی موعود(عج) شناسایی و جذب شده و هر یک موظف هستند ۱۰ مهدی یاور را جذب کنند.

حجت الاسلام «ناصر شهیدی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) استان قم ویژه نیمه شعبان و ایام ولادت امام زمان(عج)، اظهار کرد: عمده فعالیت های بنیاد در سطح استان با رویکرد میدانی و با همکاری برخی نهادها و مراکز قم انجام می شود.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان قم اضافه کرد: در این راستا اعزام مبلغان و کارشناسان مهدوی به منظور ارائه مباحث مهدوی متناسب با عناوین روزهای دهه مهدویت در دستور کار است. بدین صورت که بنابر هماهنگی های انجام شده کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم به تناسب درخواست و تقاضای مساجد، مدارس، دانشگاه، هیئات و ... در این مکان ها حضور یافته و مباحث و معارف مهدوی را تبیین می کنند.

 

حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: همسو با همین تفاهم ها برنامه «گفتمان مهدویت» در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اجرا می شود، همچنین، در پی همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی، استادانی برای طرح مباحث مهدوی به مدارس و مسجد مقدس جمکران و نیز شهرهای اطراف قم اعزام می شوند.

 

وی درباره دیگر برنامه های پیش بینی شده توسط این بنیاد برای ایام نیمه شعبان، ابراز کرد: استقرار و فعال سازی موکب های مهدوی در بلوار انتظار(حدفاصل حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران) که از سوی مرکز تخصصی مهدویت پشتیبانی علمی فرهنگی می شوند، ازجمله این برنامه ها است. در برخی از موکب ها کارشناسان متخصص در حوزه هایی همچون کودک و نوجوان  در دو سه روز باقیمانده تا نیمه شعبان حضور یافته و به سوالات پاسخ می دهند.

 

حجت الاسلام شهیدی تاکید کرد: در بنیاد مهدی موعود(عج) قم تنها به بضاعت بنیاد بسنده نکرده ایم بلکه شورای مردمی راهبردیِ مهدویت هم تشکیل شده که از اقشار مختلف اعم از استادان حوزه و دانشگاه، کارمندان، دانشجویان و نمایندگان اصناف در آن عضو هستند و ما را در انجام هر چه بهتر برنامه ها یاری می کنند.

 

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان قم با اشاره به راه اندازی شبکه فرهنگسازی احیای شب نیمه شعبان، تاکید کرد: سرگروه ها در این شبکه به همت بنیاد و در ارتباط با مساجد، هیئات و دانشگاه ها و ... شناسایی و جذب می شوند و سپس هر گروه موظف است 10 مهدی یاور را جذب کند تا از این طریق شبکه مهدی یاوران تشکیل و عریض و طویل شود.

 

وی ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمودند: «اگر مهدی را درک می کردم، تمام عمر به او خدمت می کردم.» افزایش شور و شوق مردمی، انگیزه یاری حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را هم افزایش می دهد که این انگیزه و شوق بتدریج منشاء برکات بسیار فردی و اجتماعی می شود.

 

حجت الاسلام شهیدی با اشاره به فعالیت کارگروه های مهدی یاوران در بنیاد مهدی موعود(عج) استان قم، خاطرنشان کرد: این کارگروه ها در مکان هایی همچون مساجد و هیئات، گسترش فعالیت های مهدوی را از طرقی همچون برگزاری جلسات دعا در عصرهای جمعه دنبال می کنند. هدف اصلی این کارگروه ها مردمی شدن فعالیت های مهدوی است.

کد خبر 779091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha