اقدامات خیرین در دانشگاه میبد در سطح کشور کم نظیر است

رئیس ستاد خیرین وزارت علوم در بازدید از دانشگاه میبد با اشاره به حمایت های خیری گفت: اقدامات خیرین در دانشگاه میبد در سطح کشور کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، عسکریان ابیانه دبیر ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم از پروژه های خیری دانشگاه میبد بازدید کرد و اقدامات خیرین در دانشگاه میبد را از نظر میزان، تنوع  و ارتباط تنگاتنگ بین مسئولین دانشگاه و خیّرین، در سطح کشور کم نظیر دانست.

عباس کلانتری، رئیس دانشگاه میبد در این مراسم گفت: دانشگاه میبد با حدود 21 هزار متر فضای آموزشی و کمک آموزشی و رفاهی به صورت کامل یا با مشارکت خیرین ساخته شده و 15هزار متر مربع دیگر در دست ساخت است و 10 هزار متر دیگر نیز خیرین تعهد کرده اند که بزودی ساخت آنها آغاز می شود.

وی ادامه داد: در دانشگاه میبد از ابتدای تاسیس، هیچ بودجه ای در لایحه سنواتی برای تامین فضا لحاظ نشده و بیشتر عملیات عمرانی در قالب کمکهای خیّری بوده است.بنابراین اگر حمایت خیّرین نبود دانشگاه به این پیشرفت دست پیدا نمی کرد.

سید عبدالعظیم پویا رئیس بنیاد میبدی و مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه میبد گزارشی از اقدامات بنیاد میبدی در دانشگاه میبد ارائه داد و گفت: 40 درصد درآمد یک کارخانه توسط بنیاد میبدی برای انجام پروژه های علمی و فرهنگی در میبد اختصاص یافته که هم اکنون اولویت بنیاد، دانشگاه است و این بنیاد آمادگی دارد که علاوه بر ساخت و ساز، در سایر موارد مورد نیاز یاریگر دانشگاه باشد.

وی بیان کرد: ساخت سر در دانشگاه که مسابقه المان آن توسط دانشگاه هنر اصفهان برگزار شده و از بین 400 طرح ارسال شده انتخاب شده، و در سطح کشور بینظیر است به زودی توسط بنیاد میبدی آغاز می شود.

در ادامه عسکریان ابیانه اقدامات خیرین در دانشگاه میبد را از نظر میزان، تنوع وارتباط تنگاتنگ بین مسئولین دانشگاه و خیّرین در سطح کشور کم نظیر دانست و گفت باید این تعامل ادامه داشته باشد.

وی بر تشکیل منظم جلسات بنیاد حامیان تاکید کرد واظهار امیدواری کرد که خیرین علاوه بر فعالیت عمرانی در پروژه های تحقیقاتی نیز با دانشگاه همکاری کنند.

 

کد خبر 786855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha