شاعران آستارایی روز فردوسی را گرامی داشتند

شاعران آستارایی در روز بزرگداشت حکیم ابولقاسم فردوسی با برگزاری شب شعر گردهم‌ آمدند و این روز را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، شب شعر بزرگ فردوسی همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم‌ابوالقاسم فردوسی به همت انجمن شعر و ادب شهریار با استقبال جمعی از شعرا، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر برگزار شد.

 

«شاپور تشرینی» در این آیین،اظهارکرد: فردوسی بزرگترین سخن سرای پارسی‌گوی ایران و خالق شاهنامه است که همواره در ذهن و زندگی ایرانیان جایگاه ویژه دارد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا افزود: فردوسی با شاهکار خود، اسلام را به عنوان یک دین الهی و نجات بخش به جهانیان عرضه کرد.

 

وی تصریح‌کرد: فردوسی در ادبیات فارسی جایگاهی ویژه دارد و‌ از چهار ستون اصلی‌ آن‌ است و متن شاهنامه در سه سطح فکری، ارزش های ادبی و زبان نیازمند توجه کارشناسانه است.

 

تشرینی گفت: ایرانیان خود را در اشعار فردوسی، روایات و رویدادهای آن می‌بینند و هیچ کشوری به اندازه ایران به شعر و ادبیات علاقه نشان نمی‌دهد.

 

گفتنی است، فردوسی اوایل قرن چهارم هجری (۳۱۹خورشیدی) در روستای «پاژ» از توابع توس خراسان در خانواده‌ای دهقان چشم به جهان گشود و با پی‌افکندن شاهنامه، پاسبان زبان پارسی شد.

 

 وی اواخر قرن چهارم (۳۹۷ خورشیدی) در ۷۸ سالگی چشم از جهان خاکی فرو بست و در زادگاهش در دل خاک آرام گرفت.

 

اثر منظوم «شاهنامه» پرآوازه ترین سروده فردوسی و بزرگترین رزمنامه جهان محسوب می‌شود که به نوعی در بر دارنده تاریخ پیش از اسلام ایران باستان است.

کد خبر 790170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha