معرفت به ولایت امام عصر انسان را از زندگى جاهلی وحج‏ جاهلى می رهاند

مسئول امور روحانیون بعثه مدینه منوره گفت: اگر محتواى حج حضور و اعلام آمادگى نزد معصوم (ع) نباشد، مکه، همان بازار عکاظ، و کعبه، جایگاه بت‏ها است.


حجت الاسلام نجف نجفی روحانی، مسئول امور روحانیون بعثه مدینه منوره مسئول امور روحانیون بعثه مدینه منوره با تاکید برلزوم توجه ویژه حجاج به اسرار و معارف نهفته در حج به خبرنگار شبستان گفت: وحانیون کاروان ها باید علاوه بربیان احکام ومناسک، زائرین را به اسرار و معارف که روح حج است توجه دهند.
مسئول امور روحانیون بعثه مدینه منوره افزود: حجاج باید واقف باشند که احرام بدون مَحرمیّت، طواف بدون وحدت، نماز بدون «امامت‏»، سعى بدون تلاش وکوشش درحصول صفا و مروت، حضوردرعرفات بدون معرفت‏، وقوف درمشعر بدون شعور، قربانى بدون فداکارى، رمى بدون مبارزه در درون وبرون، هرچند از نظرفقهی صحیح است وذمه را بریء می کند ولی بدون درک اسرار ومعانی حج فرد وجامعه به عروج نمی رسد و درعرصه معنوی، تربیتی واجتماعی چیزی عاید حاجی نمی شود ومشکلی از جهان اسلام حل نمی شود.


حجت الاسلام نجفی روحانی تصریح کرد: زائرین حج تمتع باید در حرم و درتمام لحظه‏هاى انجام اعمال و مناسک خصوصا درطواف وعرفات، خود را در محضر خدا شهود کنند وعاشقانه با او راز و نیاز کنند ونیزشمیم دل نواز و جان فزاى عطر ولایت را با جان ودل احساس ‏کنند.
وی گفت: حاجی وقتی دورخانه خداطواف مى‏کند و رو به سوى آن نماز مى‏گزارد، باید توجه داشته باشد که تنها کسى که در این عالم خاکى، در میان کعبه، پا به عرصه وجود گذاشته على (ع) است که با تولدش، پرده از راز و رمز این خانه بر داشت.
مسئول امور روحانیون مدینه پیرامون عرفات اذعان داشت: حجاج درعرفات باید عرفان ومعرفت به خدا، به حقوق خالق ومخلوق پیداکنند. معرفت به ولایت امام عصر (ع) انسان را از زندگى جاهلی وحج‏ جاهلى می رهاند چون که اگر کسى امام زمانش را نشناسد، علاوه بر مرگ جاهلى، زندگى جاهلى نیز دارد.


حجت الاسلام نجفی روحانی اضافه کرد: اگر محتواى حج حضور و اعلام آمادگى نزد معصوم (ع) نباشد، مکه، همان بازار عکاظ، و کعبه، جایگاه بت‏ها است واین فرق بین «حج ابراهیمى‏» از«حج جاهلى‏» است.
وی یادآرو شد: آن چه در حج مهم است، هماهنگ بودن با امام عصر (ع) است. اگرامام حسین (ع) در زمان حج براى مبارزه باظلم و فساد، از مکه به سوى کوفه خارج شد، کسانى که در لباس احرام ‏مانند و حاضر به یارى اونشدند، مَحرم اسرار ومُحرم واقعى نبودند واین حکایت همیشه زندگی انسان هاست.
مسئول امور روحانیون بعثه مدینه منوره با بیان اینکه امام زمان (ع) در عرفات حضورمی یابد گفت :در حدیث است که «امام در موسم حج، شاهد مردم است و آنان را مى‏بیند، اما آنان، او را نمى‏بینند» بنابراین در عرفاتى که زائربه یاد امام(ع) نباشد، معرفت نیست، در مشعرى که مطیع امام نباشد، شعور نیست.
مسئول امور روحانیون بعثه مدینه منوره اظهار داشت: خوشابه حال زائرینى که قبل از سفر و در طول این سفر، به عشق دیدار کعبه‏ مقصود و قبله موعود، زمزمه کنند که: «اللهم! ارنی الطلعة الرشیدة والغرة الحمیدة ; خدایا! آن چهره‏ى زیبا و ارج‏مند و پیشانى درخشان و نورانى را به من بنما »
 

پایان پیام/

 

کد خبر 79118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha