برگزاری نخستین دوره آموزشی کنترل فشار خون ویژه نانوایان یزدی

اولین دوره آموزشی بهداشت عمومی، بهداشت کار و طرح ملی کنترل فشارخون با کنترل میزان مصرف نمک نان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عموی دانشگاه علوم پزشکی یزد،‌ اولین دوره آموزشی بهداشت عمومی، بهداشت کار و طرح ملی کنترل فشارخون با کنترل میزان مصرف نمک نان برگزار شد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد در آغاز مراسم از اجرای طرح ملی کنترل فشار خون و نقش موثر نانوایان در کاهش میزان نمک نان مصرفی بعنوان قوت غالب وکنترل  بیماری پرفشاری خون خبر داد.

سیدعلی اکبر موسوی ندوشن افزود : طبق برنامه زمان بندی شده قرار است تعداد751 نفر نانوا طی 5 دوره آموزش های لازم را دریافت و در این طرح مشارکت نمایند.دکتر موسوی با بیان اینکه 40 درصد از مردم از وضعیت  فشار خون خود آگاهی ندارند؛ تصریح کرد: با همکاری مردم در اجرای طرح ملی کنترل فشار خون از تاریخ 27 اردیبهشت ماه لغایت 15 تیر 98 انتظار می رود در این بازه زمانی با تلاش تیمهای ثابت و 25 تیم سیار درشهرستان یزد، فشار خون 50 درصد از افراد گروه هدف (افراد 30 سال به بالا) سنجش و درسامانه مربوطه ثبت شود.

وی، ریسک فاکتورهایی نظیر چاقی، استرس، کم تحرکی ، دیابت ، پرفشاری خون و ... را مهم ارزیابی کرد و به نانوایان تاکید کرد: براساس آمار و نتایج نمونه برداری از انواع نان و اینکه حدود 60 درصد از نمونه ها دارای نمک بیش ازحد مجاز هستند ، به مصرف مجاز نمک در نان و سلامت خانواده خود و دیگران چاره اندیشی کنند .

وي در ادامه افزود : موفقیت در طرح ملی کنترل فشار خون ، مشارکت همه جانبه مردم و مسئولین را می طلبد تا هرکس به سهم خود ،  از شیوع بیماری پرفشارخون جلوگیری نماید.

فرماندار شهرستان یزد هم در آئین برپایی کارگاه آموزشی کنترل فشار خون، ضمن قدردانی از سخت کوشی قشر نانوایان یزدی به ویژه آنهایی که با تحمّل زحمات مضاعف و تدبّر بیشتر ، به فکر سالم بودن قوت غالب مردم هستند افزود : بر این باورم؛ صنف نانوا نقش بسیار موثری در سلامت جامعه می تواند ایفا کند.

 

کد خبر 791933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha