ساختمان بنیاد فرهنگی امام مهدی تبریز وقف شد

همزمان با ماه مبارک رمضان؛ ساختمان بنیاد فرهنگی امام مهدی(عج) تبریز به عنوان نخستین وقف مهدوی در آذربایجان شرقی به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام «علی مصائبی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در مراسم ثبت نخستین موقوفه مهدوی استان اظهار داشت: محل وقفی، ساختمان بنیاد فرهنگی امام مهدی(عج) است که سالهاست فعالیت داشته و امروز به صورت این ساختمان در دو طبقه با ۲۵۰ متر مربع زیربنا و به ارزش ۲میلیارد تومان در میدان شهید بهشتی وقف شد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی به لحاظ داشتن خیرانی به نام، یکی از استان‌های پیشرو در امر وقف است به طوری که تاکنون بالای ۷ هزار موقوفه در استان به ثبت رسیده است.

مصائبی افزود: با توجه به اینکه امروزه فرهنگ مهدوی مورد هدف دشمن قرار دارد و تلاش در ایجاد شبهه در بحث مهدویت هستند جای موقوفه ای برای حضرت مهدی خالی بود که امروز با وقف ساختمانی در یکی از بهترین نقاط شهر برای این امر این جای خالی پر شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته هم دو نفر معلم، باغ خود را وقف ترویج فرهنگ فاطمی کردند که به نوبه خود بی نظیر است. 

وی افزود: درآمد حاصل از موقوفات بنا به نیات واقفان در امور خیر از جمله اطعام ایتام، کمک به مستمندان، کمک به هزینه های درمانی، ازدواج و نذورات  برای ترویج سیره ائمه اطهار و بخش عمرانی هزینه می شود. 

 

کد خبر 792223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha