ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگ و هنر برای معرفی تبریز

معاون فرهنگی شهردار تبریز گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با از حداکثر ظرفیت موجود در عرصه های فرهنگی و هنری برای معرفی تبریز استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «احمد حمیدی» امروز در جلسه شورای مدیران ستادی معاونت فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اهمیت فعالیتهای تخصصی در عرصه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: انتظار از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این است که به دنبال اجرای جشنواره های فاخر و اثرگذار باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز افزود: جشنواره هایی که از سال‌های گذشته از سوی این سازمان اجرایی می‌شد و به نوعی تبدیل به برند فرهنگی و هنری شده بودند، با بهبود و اصلاح و تقلیل هزینه‌ها در تقویم کاری سازمان قرار گیرد.

وی، جشنواره تابستانی، تئاتر تبریز، جشنواره عکس فیروزه، نقاشی مکتب تبریز، قاب خالی خورشید، خوشنویسی مشق عشق، کتاب سال، جایزه ادبی تبریز، شعر خط سوم، کاریکاتور شهروندی، موسیقی عاشیقلار، موسیقی موغامی آذربایجان، سوگواره فاطمی شمیم یاس، تجلیل زنده نامان، تخم مرغ‌های نوروزی و هفته های فرهنگی را از جمله این جشنواره ها عنوان کرد.

حمیدی افزود: آموزش‌های شهروندی، اخلاق حرفه‌ای برای همکاران، حمایت نظام‌مند از هنرمندان، توسعه اخلاق شهرنشینی، نشاط اجتماعی و تولیدات فاخر هنری در راستای ماموریت‌های سازمان و بهره گیری از ظرفیت فرهنگ و هنر برای معرفی تبریز از طرح‌هایی هستند که سازمان باید با راهبردهای فرهنگی خلاقانه در مسیر تحقق این اولویتها گام بردارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز افزود: ستاد با همه توان جهت سیاستگذاری و هماهنگی بین بخشی و ریل گذاری مناسب در انجام ماموریت‌های سازمان یاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همراهی و کار جمعی و بهره گیری از تجربیات سایر مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر موجبات بازدهی اثربخشی مطلوب فعالیتها خواهد بود.

همچنین سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در سخنانی اظهار داشت: علی‌رغم محدودیت‌های خاص مالی، همراهی و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری قوت قلبی برای غلبه بر مشکلات است.

حجت‌الاسلام‌ «حسین قدوسی» با ارایه برنامه های آینده سازمان گفت: برنامه‌های فرهنگی، اگرچه ذاتاً دیربازده هستند اما اگر محققانه و با پشتوانه همدلی و هم‌افزایی پیش بروند، ماندگار خواهند بود.

وی هم‌دلی و هم‌افزایی را ضرورت نظام‌مند شدن فعالیت فرهنگی و هنری شهرداری دانست و گفت:  همدلی معاونت  فرهنگی و اجتماعی به عنوان ستاد سیاستگذار و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی به عنوان بازوی اجرایی برنامه های فرهنگی با همکاری مناطق دهگانه منجر به اعتلای فرهنگ شهری می‌شود.

کد خبر 793478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha