تفکر و تأمل در عبادات دستور الهی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که تفکر و تأمل در عبادات دستور الهی است، گفت: اهمیت راهبردی اعتکاف در اسلام و تأثیر آن در جامعه امری انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در جمع معتکفان مسجد جامع تبریز، با تأکید بر توجه به تقویت بعد علمی اعتکاف و مطالعه و پژوهش در این زمینه. اظهار داشت: اهمیت راهبردی اعتکاف در اسلام و تأثیر آن در جامعه امری انکارناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: در محیط مسجد سه روز ماندن، روزه گرفتن و به عبادت پرداختن و برای خودسازی خود کوشیدن و به غیر خدا فکر نکردن، تحول عظیمی در روح انسان پدید می‌آورد که صفا و نورانیت آن بی نظیر است.

وی ادامه داد: اعتکاف تنها بر درون افراد معتکف تأثیر نمی‌گذارد، بلکه در تمام محیط جامعه اثرگذار است، به دلیل این که عده‌ای آنها را مشاهده می‌کنند و با رسانه‌ای شدن آن تمام شهر و منطقه متوجه موضوع شده و حرکتی همه جانبه به شمار می‌رود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امروز طرفداران و مشتاقان اعتکاف بیشتر نسل جوان هستند و این امر مبارکی است که نشان می‌دهد روح دینی و عشق به مبانی اسلامی و دستورات دینی در نسل جوان ما نیز زنده است، چون اعتکاف اثرات روحی برای جوانان و نوجوانان دارد و معتکفان طی سه روز از دنیای پر از مشغله و نگرانی رها شده و با خدای متعال رابطه نزدیکی برقرار می‌کنند.

آل هاشم با بیان این‌که بر اساس آیات قرآن اعتکاف یک امر معمول در میان مسلمانان بوده و از عبادات مهم دینی است، یادآوری کرد: اعتکاف در واقع ترکیبی از سه عبادت صوم، صلاة در مسجد و بعضی از شرایط احرام و حج است که نشان دهنده ارزش و اهمیت این فریضه مهم دینی است.

 

کد خبر 796762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha