دانشجویان حافظ قرآن کریم به حج عمره مشرف می‌شوند

شورای سیاست‌گذاری عمره وعتبات دانشگاهیان به پیشنهاد معاونت فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مقرر کرد ظرفیت یک کاروان عمره دانشجویی به حافظان کل قرآن که مشغول به تحصیل دردانشگاه‌ها هستنداختصاص یابد.


به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام افتخاریان، مسوول دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها گفت: پیرو تأکیدهای اخیر مقام معظم رهبری بر ضرورت فرهنگ‌سازی و گسترش سنت گرانقدر حفظ قرآن کریم، شورای سیاست‌گذاری عمره و عتبات دانشگاهیان به پیشنهاد معاونت فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مقرر کرد ظرفیت یک کاروان عمره دانشجویی به حافظان کل قرآن کریم که مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها هستند اختصاص پیدا کند.
وی افزود: با توجه به فرصت کمی که برای شناسایی و معرفی حافظان در اختیار داریم، حافظانی که دارای مدرک تخصصی حفظ قرآن از سازمان دارالقرآن الکریم بوده و یا در آزمون حافظان قرآن سازمان سنجش که توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود و نیز نفرات اول تا سوم مسابقات، اوقاف و جشنواره ملی قرآن دانشجویان حداکثر تا تاریخ 13 آبان‌ به سایت www.quran.nahad.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.
لازم به ذکر است این ثبت‌نام، تنها برای اولویت تشرف بوده و هزینه عمره بر عهده افراد است. همچنین اعزام دانشجویان تابع مقررات کلی سازمان حج و زیارت و ستاد عمره بوده و عزیزان دانشجو باید تا پایان سال تحصیلی 90 اشتغال به تحصیل داشته باشند.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها رییس اداره طرح‌های ملی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار امیدواری کرد تا با تثبیت و افزایش این سهمیه در سال‌های آینده ضمن ایجاد یک مشوق موثر برای گسترش حفظ قرآن در دانشگاه‌ها ، یکی از آرزوهای حافظان قرآن کریم، که تشرف به سرزمین وحی باشد محقق شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 79796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha