باید تلاش شود تا مشکلات و دعاوی مردم حتی الامکان در چارچوب گردش خشک دادرسی قرار نگیرد

حداد با اشاره به حل و فصل اختلافات گفت: باید تلاش شود تا مشکلات و دعاوی مردم حتی الامکان در چارچوب گردش خشک دادرسی قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا حداد در دیدار با شهردار حمیدیا با تأکید بر استفاده از ظرفیت های مشترک و ایجاد تعامل و همکاری در نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش در جامعه بیان کرد: باید تلاش شود تا مشکلات و دعاوی مردم حتی الامکان در چارچوب گردش خشک دادرسی قرار نگیرد که از این رو استفاده از نهادهای سازشی، حکمیت و میانجیگری از جمله این راهکار هاست.

معاون رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد بر اتخاذ رویکردهای فرهنگی و اجتماعی در جهت کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی، تأکید کرد و بیان داشت: ایجاد یک فضای مناسب شهری، کاهش ترافیک و ایجاد فرهنگ صحیح رانندگی، ایجاد فضایی شاد و مفرح در سطح شهر در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی اثر دارد.

این مقام قضایی استفاده از افراد شاخص از بین اعضای شوراهای اسلامی شهر را برای تحقق سازش و ایجاد صلح در برخی از دعاوی قابل سازش را به فال نیک گرفت و گفت: از کمک هر فرد معتمد و اثرگذاری که بتواند در تحقق هدف اصلاح ذات البین مؤثر واقع شود در مجموعه شوراهای حل اختلاف و شعب صلحی استقبال می کنیم کما اینکه درحال حاضر از اعضا شوراهای اسلامی شهری و روستایی در شوراهای حل اختلاف استان در حال انجام وظیفه هستند.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته که شعب شوراهای حل اختلاف، محله محور بود و نقش افراد شاخص و معتمد محلی بیشتر بود و حال که به لحاظ استفاده از فناوری اطلاعات و سامان دهی نظارت، شعب تجمیع و مجتمع های شورا تشکیل شده است نیز باید در زمینه یاری گرفتن بیشتر از ریش سفیدان و معتمدان محلی همچون گذشته تلاش شود.

کد خبر 798798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha