اتحاد و وحدت نهادها و سازمان های خدمت رسان به نفع مردم است

عرشیان گفت: می توان در تدوین برنامه های مشارکتی و ارتقاء آگاهی های حقوقی و قضایی با هماهنگی با سایر نهاد های خدمت رسان، گام اساسی به نفع مردم و کاهش آسیب های اجتماعی برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا عرشیان در دیدار با شهردار حمیدیا، گفت: تعامل، همراهی و هم افزایی، امور را تسریع و ارتباطات را تسهیل می کند که همه این مسائل در نهایت به نفع مردم و در مسیر خدمت با آحاد جامعه صورت می پذیرد.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی را جلب اعتماد عمومی دانست و بیان داشت: جلب اعتماد عمومی یک امر ضروری است و  دستگاه ها، نهاد ها وسازمان ها می توانند در قالب کارهای فرهنگی و مشارکتی در تحقق این امر مهم اثر گذار واقع شوند.

این مقام قضایی، اجرایی شدن گام دوم انقلاب را از جمله برنامه های مهم برشمرد و گفت: گام دوم انقلاب که یکی از راهبردهای اساسی حال حاضر کشور است باید برای اجرایی و عملیاتی شدن در روح و کالبد تک تک افراد جامعه رسوخ کند که این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

عرشیان، آموزش مهارت های زندگی، ارتقاء اطلاعات عمومی و حقوقی و اعتلای دانش معنوی و مذهبی جامعه  را از جمله مسائل اثر گذار در موضوع پیشگیری از وقوع جرم ذکر کرد و ابراز داشت: دادگستری با اجرای طرح هایی همچون 40 قاضی 40 مسجد برنامه حضور در اجتماعات مردمی را دنبال می کند، لذا می توان در همکاری و مشارکت با شهرداری برنامه ریزی در خصوص برگزاری اجتماعات مردمی بر عهده شهرداری گذاشت و انتخاب قاضی و یا سخنران با هدف آموزش به مردم را از دستگاه قضایی جویا شد.

در پایان این جلسه، با اهداء لوح تقدیر از همکاری شهرداری حمیدیا با دستگاه قضایی تقدیر شد.

کد خبر 798805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha