مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی افق در آذربایجان‌شرقی تأسیس می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان شرقی از راه‌اندازی مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی افق در صحن امامزادگان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدعلی فاضلی نسب» امروز در دیدار با مسؤولان شهرستان میانه اظهار داشت: رویکرد اصلی اوقاف تاکنون تمرکز در برنامه های فرهنگی و قرآنی بود، اما با توجه به مصوبه سازمان و افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه و نیاز بر توجه ویژه به این موضوع، فعالیت‌های اجتماعی هم به برنامه های اوقاف افزوده می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان شرقی در نشستی با فرماندار شهرستان میانه گفت: تأسیس مراکز اجتماعی فرهنگی و قرآنی به نام (افق) در دستور کار قرار دارد، که در امامزاده سید اسماعیل(ع) این شهرستان نیز راه اندازی خواهد شد.

فاضلی نسب افزود: با راه اندازی این مرکز علاوه بر تمرکز در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی؛ با برگزاری کلاس های آموزشی و برنامه های متنوع نقشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش طلاق و اعتیاد در بین جوانان و تربیت فرزندان اسلامی تلاش خواهیم کرد.

وی خواستار همکاری فرماندار و سایر مسؤولان برای برگزاری کلاس های سبک زندگی در امامزاده های این شهرستان شد و گفت: برگزاری کلاس های سبک زندگی اسلامی از جمله طرح های فرهنگی و اجتماعی اوقاف است که با حضور مربیانی که در شهر قم دوره های آموزشی زندگی به رنگ خدا را گذرانده اند، در امامزاده ها برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف آذربایجان شرقی در این نشست هماهنگی با مؤسسات خیریه و مردم نهاد برای حضور در امامزاده ها را برای جذب مخاطبان به بقاع متبرکه با اهمیت دانست و گفت: طبق هماهنگی با مؤسسه جامعه القرآن استان و با هدف حمایت از نهاد های مردمی کلاس های آموزش قرآن نیز در امامزاده های میانه آغاز به فعالیت خواهند کرد.

فاضلی نسب در پایان از مسؤولان و فرماندار شهرستان میانه خواست برای تحقق اهداف متعالی اوقاف و تبدیل امامزاده ها به قطب فرهنگی طبق فرموده مقام معظم رهبری، اوقاف را یاری کنند.

کد خبر 798854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha