امامزاده سید جمال تبدیل به قطب فرهنگی تبریز می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: با اجرای طرح جامع امامزاده سید جمال(ع) تبریز این امامزاده به یکی از مراکز بزرگ فرهنگی تبریز تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «علی مصائبی» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح توسعه امامزادگان استان اظهار داشت: امامزاده سید جمال الدین یکی از امامزاده های معتبر کلانشهر تبریز است، کسی که نسبش با پنج یا شش واسطه به امام موسی کاظم(ع) می رسد و مورد تایید بسیاری از علمای برجسته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: در مجاورت امامزاده سید جمال(ع) قبرستانی وجود داشت که بر ارزش آن افزوده و طی سال‌های متمادی همواره مردم تبریز به دلیل اعتقاد زیادی که به آنجا داشتند مورد استقبال بوده است، اما از نظر توسعه ، مکان مناسبی نداشت، چرا که قبرستان‌های قدیمی آن تصرف شده بود و به ساخت مدرسه اختصاص یافته بود.

وی ادامه داد: با تلاش همکاران این زمین‌ها از تصرف خارج و مدارس به مکان دیگری انتقال یافت و فضای ۲۵۰ متر مربعی این بقعه اکنون در ۴ هزار متر مربع درحال ساماندهی و توسعه می باشد.

حجت الاسلام مصائبی در ادامه با اشاره به این‌که تاکنون ۲ و نیم میلیارد تومان برای طرح توسعه این امامزاده هزینه شده است، گفت: این بقعه در دو طبقه زیرزمین و صحنی که توسعه پیدا کرده و در حال تکمیل و کارهای عمرانی خوبی در آن صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تصریح کرد: ساخت دو طبقه زیر زمین به همراه تجهیزات کامل سیستم گرمایشی جدید و شوفاژخانه، سرویس های بهداشتی مجهز برای آقایان و خانم ها که ۱۰ الی ۲۰ باب بوده و  در حال آماده سازی است

وی با بیان این‌که به همت خیرین امامزاده سیدجمال تبریز به یکی از مراکز بزرگ فرهنگی تبریز تبدیل خواهد شد، گفت: برای ادامه کار نیازمند حمایت خیران هستیم، چرا که هنوز تا اتمام کار حدود ۵ میلیارد تومان نیازداریم تا فضایی آبرومند برای زائران آماده کنیم؛ در صورت تامین اعتبار این بقعه تا پایان سال ۹۸ آماده بهره برداری است.

کد خبر 798227

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha