اقامت ۱۰۵ هزار نفر طی تعطیلات عید فطر در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اقامت قریب به ۱۰۵ هزار نفر طی تعطیلات عید سعید فطر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، «مرتضی آبدار» به میزان اقامت و استقبال گردشگران از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان طی تعطیلات عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: طی تعطیلات عید فطر شاهد استقبال چشمگیر گردشگران در اقامت و بازدید از اماکن تاریخی استان بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: طی این ایام 104 هزار و 850 نفر در مراکز اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها، اقامتگاه های بومگردی، مراکز وابسته به آموزش و پرورش، مهمانسراهای ادارات و کمپ های گردشگری اقامت گزیدند.

آبدار با بیان اینکه با بهار گردشگری در آذربایجان شرقی آغاز شده است، ادامه داد: با فرا رسیدن نیمه خرداد ماه شاهد آغاز بهار گردشگری آذربایجان شرقی هستیم، بطوریکه در تعطیلات عید سعید فطر بازدید های چشمگیر گردشگران از اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان آغاز شد.

وی در ادامه به بازدید 35 هزار گردشگر از موزه ها و اماکن دارای بلیط فروشی تحت پوشش میراث فرهنگی استان طی تعطیلات عید فطر، اشاره کرد و افزود: طی تعطیلات عید سعید فطر کلیسای سنت استپانوس با 14 هزار بازدید در صدر اماکن پربازدید استان قرار گرفت.

آبدار در پایان به سایر اماکن پربازید استان اشاره کرد و گفت: طی تعطیلات عید سعید فطر، مسجد کبود با 6 هزار بازدید، موزه مشروطه 5 هزار بازدید و موزه قاجار با 4 هزار بازدید به ترتیب جزو اماکن پربازدید استان قرار گرفتند.

کد خبر 798231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha