پیش بینی ثبت نام بیش از ۲۷ هزار نفر در طرح ملی بسیج همگانی فشار خون بالا در یزد

دهقانی با اشاره به ثبت نام گروه هدف در طرح بسیج ملی فشار خون بالا گفت: پیش بینی می شود بیش از ۲۷ هزار نفر در این طرح ملی در استان یزد ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا دهقانی در نشست هم اندیشی طرح بسیج ملی فشار خون بالا در سالن همایش های باقرالعلوم یزد گفت: استان یزد با یک میلیون 130 هزار نفر جمعیت ثبت شده در سامانه سیب جز سه استانی است که کمترین تراکم جمعیتی دارد و در کنار آن نیز ساختار شبکه صد درصد داریم که 360 واحد خدمات در زمینه بهداشت داریم.

وی افزود: خروج نیروهای فنی در سال های گذشته و ورود نیروهای غیر فنی یکی از مسکلات ما است که تنها 40 درصد از پست های ما توسط نیروهای رسمی پر شده که این باعث شده نحوه توزیع اعتبارات در سطح استان بر مبنای جمعیت بیمه شده است در صورتی که اگر نیروی رسمی داشتیم به واسطه تامین هزینه ها توسط دولت، مابقی هزینه ها صرف زیرساخت ها می شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: حدود 30 درصد حمعیت در شهرهای زیر 30 هزار نفر و روستاها و 70 درصد در شهرهای بالای 30 هزار نفر است ولی علی رغم همه مشکلات استان یزد جز استان های شاخص سلامت است به طوری که نرخ باروری  به 2 و شش دهم رسیده است.

دهقانی تصریح کرد: طرح بسیج ملی فشار خون نماد مشارکت همه دستگاه های اجرایی است که در سطح استان مشاهده می شود.

وی ادامه داد: گروه هدف ما 275 هزار نفر بودند که افراد ثبت شده در سامانه سیب تعداد 40 هزار نفر بودند که پیشبینی 27 هزار نفر داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: 334 واحد فعال بهداشتی و 313 مورد ایستگاه های ثابت و سیار داریم که در این زمینه خدمات رسانی می کنند.

دهقانی ادامه داد: ما به طور کلی 26 و 4 دهم درصد از جمعیت را تحت چوشش قرار داده ایم و تقریبا 3 شهرستان هدف 50 درصد را رد کرده اند.

 

 

کد خبر 799409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha