ورزش در دو سطح همگانی و حرفه ای مورد توجه قرار گیرد

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ورزش استان در دو سطح همگانی و حرفه ای باید مورد توجه واقع شود، گفت: ورزش در حیطه همگانی در سطوح مختلف به ویژه برای دانشجویان، دانش آموزان، بانوان، جانبازان و ایثارگارن باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدصادق معتمدیان»، امروز شنبه (25 خرداد) در همایش تجلیل از قهرمانان، ورزشکاران و مدال آوران استان با بیان اینکه ورزش قهرمانی یکی از ارکان مهم توسعه ورزش کشور است، اظهار داشت: توسعه ورزش قهرمانی در هر کشور پیش زمینه کسب موفقیت در رقابت های جهانی، المپیک و موفقیت بین المللی و اعتبار کشور در سطح جهانی است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر «نشان دادن مظهر معنویت در سکوهای قهرمانی، معرف استقامت معنوی ملت ایران است»، افزود: ایشان با اشاره به معطوف شدن همه نگاه ها به یک قهرمان ورزشکار می فرمایند؛ «منش و رفتار ورزشکار، بعد از قهرمانی، معرف ملت و فرهنگ و شخصیت ملی و همچنین استقامت معنوی ملت ایران است».

 

معتمدیان با بیان اینکه قهرمانان ورزشی در به وجود آوردن احساس افتخار ملی در مردم، نقش آفرینی می کند، گفت: استقامت معنوی ورزشکاران و قهرمانان با حفظ و ترویج ارزش ها و شعائر دینی در مقابل دیدگان میلیون ها انسان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی ایجاد روحیه افتخار ملی در جامعه را زمینه ساز حرکت به سوی افتخارات بزرگ و قهرمانی برشمرد و گفت: توجه به ورزش در بعد حرفه ای و قهرمانی دارای رویکردهای مثبت در جامعه بوده که خراسان جنوبی عرصه ورزش قهرمانی جزء استان های پیشتاز کشور است.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: توجه به ورزش و توسعه فرهنگ ورزشی در زندگی فردی و اجتماعی و سلامت جسم و روح مردم تاثیرگذار است و امروزه نگاه به ورزش متفاوت از گذشته و پرداختن به آن با انگیزه هایی جز گذراندن اوقات فراغت انجام می شود.

 

معتمدیان با بیان اینکه صاحب‌نظران حوزه ورزش و سلامت از ورزش به عنوان عامل انگیزشی، پیشگیری و یکی از عوامل اصلی درمانی در حوزه های مختلف یاد می کنند، گفت: ورزش در ارتقای سلامت فردی و هم اجتماعی و گسترش نشاط عمومی جامعه نقش به سزایی دارد.

 

وی افزود: امروزه با توجه به ماشینی شدن اغلب امور و کاهش فعالیت های زندگی؛ ضرورت ورزش در تامین سلامت جسمانی بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است.

 

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت : ورزش در بعد جسمانی سبب افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، و سلامت و وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است و نشاط و شادابی و افزایش اعتماد به نفس در بعد روانی یکی از نتایح مهم ورزش است.

 

معتمدیان ورزشکان موفق و با اعتماد به نفس بالا را خودساخته و مقاوم در برابر مشکلات توصیف کرد و گفت: ورزشکاران سرمایه های ارزشمند جامعه هستند که سبب گسترش حس تعامل، تفاهم، یک رنگی و روحیه جمعی می شوند.

 

وی حوزه ورزش و جوانان را یکی از سازگارترین و اساسی ترین بخش ها در بستر فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: ورزش سبب نشاط و تحرک در جامعه و از بسیاری از ناهنجاری ها جلوگیری می کند و با الگوپذیری جامعه از ورزشکاران که اغلب جوانان هستند؛ تاثیر این حوزه در فرهنگ سازی در جامعه بیشتر نمود پیدا کرده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ورزش در دو سطح همگانی و حرفه ای باید مورد توجه واقع شود، تصریح کرد: ورزش در حیطه همگانی در سطوح مختلف به ویژه برای دانشجویان، دانش آموزان، بانوان، جانبازان و ایثارگارن باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

 

معتمدیان گفت: کسب پیروزی ها و مدال های افتخارآفرین توسط ورزشکاران استان در مسابقات های ملی و بین المللی در سطح کشور نام خطه قهرمان پرور خراسان جنوبی را طنین انداز و سبب افتخار مردم، مسئولان و هم استانی ها شده است.

 

وی افزود: هم اکنون 48 هیات ورزشی در بیرجند و 418 هیات ورزشی در سطح استان فعالیت دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور نخستین مسافر المپیک در سال 2020 توکیو از استان، خاطرنشان کرد: کسب عنوان بهترین استان در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و کسب نخستین تعداد پروژه های ورزشی خیرساز ورزشی در کشور و رتبه دوم توسعه ورزش روستایی، مقام پنجم ورزش همگانی و مقام اول در حوزه پژوهش از افتخارات ورزشکاران و خادمان ورزش استان در سطح کشور است.

 

معتمدیان یادآور شد: برنامه ریزان عرصه ورزش استان با استفاده از همه توان و ظرفیت های ملی و استانی با فراهم کردن زیرساخت های ورزشی در سراسر استان، به ویژه شهرستان های کمتر توسعه یافته و اعتلای سطح کمی و کیفی فعالیت های ورزشی، حمایت از ورزشکاران و اشاعه فرهنگ ورزش همگانی برای ارتقاء و توسعه فرهنگ و اخلاق ورزشکاری در سطوح مختلف با پرورش قهرمانان پهلوان منش نام ایران و ایرانی؛ باید مردم شریف و ولایتمدار خراسان جنوبی را در سراسر جهان سرافراز کنند.

 

 

 

کد خبر 799998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha