نقش زنان ایرانی در اقتصاد، فرهنگ و اشتغال غیرقابل انکار است

ابتکار با اشاره به نقش زنان در اقتصاد، فرهنگ و اشتغال گفت: در جمهوری اسلامی ایران ۷۵ درصد از صنایع دستی توسط زنان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «معصومه ابتکار» شب گذشته در اختتامیه بخش همایش چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی که در دانشگاه هنر اسامی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نقش زنان ایرانی در اقتصاد، فرهنگ و اشتغال کشور غیر قابل انکار است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و سرپرست خانواده با تأکید بر این‌که در جمهوری اسلامی ایران ۷۵ درصد از صنایع دستی توسط زنان تولید می شود، خاطرنشان کرد: زنان ایران اسلامی در چند سال اخیر نقش خود را در اقتصاد، فرهنگ، هویت، علم و فناوری‌های علمی ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که هنر و صنایع دستی، خلاقیت و نوآوری به صورت مستقیم با هویت، فرهنگ، اقتصاد و اشتغال جامعه ما پیوند دارد، افزود: همین شرایط را می‌توان برای جهان اسلام ایجاد کرد و به پیوندهای بیشتر بین کشورهای اسلامی کمک کرد.

ابتکار ادامه داد: توانمندی زنان در اقتصاد، تولید، فرهنگ و هویت ملی کشورهای اسلامی نباید مورد غفلت قرار گیرد، برگزاری دوره‌های خاص برای زنان کشورهای اسلامی موجب ایجاد پیوند بیشتر بین آنها می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ۸۰ درصد از فرش‌های دست بافت جهان در این کشور تولید می‌شود که تبریز مرکز تولید آن هاست، خاطرنشان کرد: هنر وقتی با خلاقیت انسان عجین شود، می‌تواند نقش خود را در دنیای مدرن به خوبی ایفا کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان بر شناسایی پتانسیل‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات کشورهای جهان اسلام در زمینه هنر و صنایع دستی تأکید کرد و گفت: هنر و پتانسیل‌های اقتصادی آن موجب اتحاد امت اسلامی می‌شود.

ابتکار تصریح کرد: اگر امت اسلامی باهم اتحاد داشته و اختلاف‌ها را کنار بگذارند، می‌توانند توانایی‌های خود را گسترش دهند و با ایجاد بازار مشترک تولیدات خود را عرضه کنند.

کد خبر 800106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha