رونق اقتصاد فرهنگ و هنر مورد تأکید قرار دارد

محمدپور گفت: مصرف­ کالاهای فرهنگی و برنامه ­ریزی درباره الگوی مصرف کالاهای فرهنگی یکی از مسائل مورد توجه برنامه­ریزان فرهنگی کشور و استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در نشست اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان استان، اظهار داشت: مصرف کالاهای فرهنگی، فعالیتی اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: مصرف فرهنگی سبک خاصی از زندگی ما را شکل می­دهد و بخشی از نیازهای ما را مرتفع ساخته و سامان می‌بخشد و از آن­جایی که حفظ فرهنگ ملی و بومی مقوله‌ای مهم و اثرگذار است، شناخت پیشینه و داشته ­های فرهنگی ملی و بومی و ارائه آن برای مخاطبان برای تحریک ذائقه‌ مصرف فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مصرف فرهنگی نقش مهمی در رونق اقتصاد فرهنگ نیز دارد، از این رو در حال حاضر مصرف­ کالاهای فرهنگی و برنامه­ ریزی درباره الگوی مصرف کالاهای فرهنگی یکی از مسائل مورد توجه برنامه­ ریزان فرهنگی کشور و استان است.

محمدپور با بیان این‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همراهی اهالی فرهنگ و هنر و برنامه‌ریزی، سعی در ارتقای شاخص مصرف فرهنگی در جامعه دارد، افزود: یکی از دغدغه­ های مهم در هر جامعه ­ای این است که چه عواملی نوع و میزان مصرف فرهنگی و کالاهای فرهنگی را تعیین می ­کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با ابراز خرسندی از تشکیل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان استان، از اعضای هیأت مدیره این شرکت خواست تا اقدامات لازم را در جهت شناسایی و رفع نیازهای صنف ناشران و کتابفروشان انجام دهند.

وی بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه چاپ و نشر را حائز اهمیت دانست و خواستار ساماندهی حوزه‌ نشر و توزیع کتاب شد و گفت: ساماندهی معضلات این عرصه نیز باید مورد توجه باشد.

گفتنی است فرخ قربانی نامور، سعید جلالی، نورالله پورشریف، اصغر عباسپور، محمد عمیدی،‌محمد زارع و جعفر شکوریان اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی ناشران استان هستند.

کد خبر 800660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha