مدیرکل هستم و اصراری برای ماندن ندارم

آبدار گفت: بنده در حال حاضر مدیرکل هستم و اصراری هم برای ماندن ندارم اما در این زمینه مدیریت ارشد استان و سازمان مرکزی تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی آبدار»‌ امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص طرح مسأله بازنشستگی، اظهار داشت: طبق آخرین استعلام های انجام شده از سوی نهادهای مسئول بنده ۳۴ سال و چهار ماه سابقه خدمت در دستگاه های دولتی دارم اما تاکنون نامه ای از تهران مبنی بر بازنشستگی ام ارسال نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بنده در حال حاضر مدیرکل هستم و اصراری هم برای ماندن ندارم اما در این زمینه مدیریت ارشد استان و سازمان مرکزی تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای ۲۱ مگاپروژه در استان خبر داد و گفت: ارزش این تعداد پروژه زیرساختی و عمرانی میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی افزون بر ۱۲۶ میلیارد تومان است که تا افق ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

آبدار هتل سازی، کمپ های گردشگری، مرمت و احیای آثار و ابنیه های تاریخی، طرح های مربوط به توسعه صنعت گردشگری، ایجاد و راه اندازی شهرک های تخصصی صنایع دستی و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی را از رئو س مهم و اصلی مگاپروژه های فوق بیان کرد.

وی با اشاره به تدوین سند تدبیر و توسعه امیراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها و گردش کار مجموعه بر همین مبنا اجرایی می شود و در حقیقت می توان ادعا کرد امروز میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برنامه محور است.

آبدار استقرار جایکا (آژانس همکاری های بین المللی ژاپن) در آذربایجان شرقی را از جمله دستاوردهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان طی سال های اخیر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان مرکز و محور مطالعات میراث و گردشگری شمال غرب کشور عمل می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۶۳ پروژه در جریان رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ به انجام رسید، گفت: سه سال پیش تعداد تخت های اماکن اقامتی استان ۷ هزار و ۴۰۰ تخت بود، که این رقم هم اکنون به ۱۰ هزار و ۶۸۰ تحت رسیده است.

کد خبر 801063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha