توجه به شرکت‌های دانش بنیان عامل رهایی از اقتصاد نفتی است

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم توجه به شرکت‌های دانش بنیان را عامل رهایی از اقتصاد نفتی دانست و گفت: عدم وابستگی به درآمدهای نفتی از الزامات اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» شب گذشته در دیدار معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار داشت: تولید علم منجر به تولید ثروت می‌شود، امروزه کشورهای غربی با فروش دانش و فناوری ده‌ها برابر درآمدهای نفتی کشورهای مسلمان؛ را کسب می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی توجه به شرکت‌های دانش بنیان را عامل رهایی از اقتصاد نفتی دانست و گفت: عدم وابستگی به درآمدهای نفتی از الزامات اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این‌که اقدامات ارزشمند جوانان کشور در حوزه علم و فناوری نیازمند حمایت است، افزود: لزوم توجه به شرکت‌های دانش بنیان امری بدیهی است، در این صورت شاهد افزایش بهره وری و درآمد خواهیم بود.

امام جمعه تبریز خام فروشی نفت را از جمله بدترین سیاست های اقتصادی کشور دانست و افزود: وابستگی به اقتصاد نفتی از خیانت‌های ۱۰۰ سال گذشته است که مواد اولیه را  بدون ارزش افزوده از کشور خارج می‌کند.

وی عملیاتی کردن ایده‌های خلاقانه و ارزشمند علمی و کاربردی جوانان کشور را خواستار شد و گفت: شرکت های دانش بنیان را بازوان قدرتمند اقتصاد ملی و تولید ایرانی هستند، در این شرکت ها زنجیره دانشگاه تا صنعت تکمیل می شود.

کد خبر 801174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha